Czytasz dzięki

ARiMR dostanie pieniądze na big data

opublikowano: 15-10-2019, 22:00

Agencja zaprzęgnie technologie cyfrowe do obsługi dopłat obszarowych dla rolników. Projekt sfinansuje z publicznego programu wsparcia.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR), publiczna jednostka koordynująca przepływ finansowania innowacji, dotychczas wsparło rozwój 60 projektów związanych z bezzałogowcami (ok. 200 mln zł dofinansowania) i 30 z produkcję rolną (130 mln zł). Teraz NCBR wesprze również Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). W praktykowanym już wcześniej modelu „problem-driven research” (budowa technologii pod konkretne wskazania odbiorcy) sfinansuje tworzenie i wdrożenie rozwiązań IT do przetwarzania dużych zbiorów danych (big data) — pochodzących z satelitów lub dronów — wykorzystywanych podczas przyznawania i obsługi dopłat obszarowych dla rolników.

— Współpraca będzie realizowana w jednej z dwóch formuł — partnerstwa innowacyjnego lub zamówienia przedkomercyjnego. W obydwu przypadkach NCBR pokryje 100 proc. kosztów badań i wytworzenia produktów — zapowiada Wojciech Kamieniecki, dyrektor NCBR.

ARiMR rocznie wypłaca rolnikom ok. 14 mld zł w ramach płatności obszarowych. Analizuje 1,5 mln wniosków.

— Ilość danych, jakie posiadamy, jest ogromna. To nie tylko dane liczbowe, ale także graficzne. Stanowią podstawę naszej działalności. Zastosowanie technologii sztucznej inteligencji do ich analizy pozwoli usprawnić przyjmowanie i weryfikację wniosków — twierdzi Tomasz Nowakowski, prezes ARiMR.

Strony podpisały na razie list intencyjny, w przyszłym roku zostaną opracowane ramy współpracy i budżet programu. Na razie nie ujawniono nawet wstępnych szacunków, a rozpiętość finansowania podobnych działań jest duża — od 30 mln zł do 100 mln zł.

— Staramy się kierować w stronę cyfryzacji i nowoczesnych technologii, aby nadążyć za zmianami w gospodarce. Wdrożyliśmy już system informatyczny do obsługi wniosków o dopłaty obszarowe przez internet. Zmierzamy ku aplikacji mobilnej dla rolników i informatyzacji wewnętrznych procesów agencji — informuje Tomasz Nowakowski.

Obecnie jednak większość procesów realizowanych jest w tradycyjny sposób — na papierze. ARiMR potrzebuje m.in. ujednolicenia systemów informatycznych.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane