Artman proponuje paniom Mohito

Anna Borys
15-07-2008, 00:00

Za miesiąc firma, która dotąd ubierała młodzież w ciuchy z logo House, otworzy pierwsze sklepy pod orzeźwiającym szyldem.

Odzieżowa spółka zbuduje nową sieć 80 sklepów

Za miesiąc firma, która dotąd ubierała młodzież w ciuchy z logo House, otworzy pierwsze sklepy pod orzeźwiającym szyldem.

Krakowski Artman w połowie sierpnia ruszy z nowym i to jakże rześkim projektem. Do końca roku planuje otworzenie 20 salonów odzieżowych Mohito. Tą nazwą określane są drinki dla kobiet. Docelowo sieć ma liczyć 80 placówek.

— Grupa docelowa to panie od 25 do 35 roku życia. Kobiety w tym wieku lubią orzeźwiające drinki, dlatego nową markę nazwaliśmy Mohito — mówi Grzegorz Koterwa, członek zarządu Artmana.

Dodaje, że oferta Mohito będzie zbliżona do propozycji międzynarodowych brandów — takich jak Zara, Promod czy Camaieu.

Zyski za rok

Na początku zarząd skupi się na krajowym rynku, ale pojedyncze sklepy powstaną też w Czechach i na Słowacji. W tym roku nowe placówki mają przynieść 10 mln zł przychodów i stratę. Pierwsze zyski mają się jednak pokazać już w przyszłym roku. Na razie na cały projekt Artman wydał 3 mln zł. Dodatkowo 13 mln zł przeznaczy na rozwój sieci (20 sklepów do końca roku). Na razie spółka prowadzi 210 salonów, z czego 87 działa poza Polską, głównie w Rosji i na Ukrainie.

Blisko 2 mld zł

W czerwcu akcjonariusze Artmana podpisali umowę z gdańską spółką odzieżową, na mocy której LPP przejmie kontrolę nad krakowską firmą. Do końca lipca LPP ogłosi wezwanie na akcje, oferując 92,65 zł za jeden papier. Odzieżowy potentat chce kupić 100 proc. walorów Artmana w sumie za 394,8 mln zł.

Połączenie ułatwi właścicielowi Mohito dostęp do lokali w prestiżowych centrach handlowych na atrakcyjniejszych niż dotąd warunkach finansowych. Tym bardziej że zarząd LPP zapewnia, że nie zamierza zmieniać planów inwestycyjnych Artmana.

Łączne przychody obu spółek w 2007 r. przekroczyły 1,5 mld zł, w tym roku „skonsolidowana sprzedaż” może przekroczyć 1,9 mld zł. Sam Artman szacuje, że na koniec 2008 r. przychody ze sprzedaży sięgną 360 mln zł, a zysk netto wyniesie 16 mln zł (rok wcześniej odpowiednio: 260 mln zł i 12,2 mln zł). Dodajmy, że w pierwszym półroczu spółka osiągnęła 133 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Na zamknięciu wczorajszej sesji za akcj

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Borys

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Artman proponuje paniom Mohito