Asbis przejmuje w Polsce

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2025-05-19 11:28

Giełdowy dystrybutor ma list intencyjny w sprawie przejęcia sieci składającej się z 12 sklepów detalicznych Samsung Brand Store w największych miastach w Polsce. Jest szansa na finalizację transakcji do końca kwartału.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Asbis podpisał ze spółką Matrix Media list intencyjny, w ramach którego rozpoczęto procedury związane z przejęciem sieci sklepów detalicznych Samsung Brand Store w Polsce przez Asbis, w tym przeprowadzenie procesu due diligence. Po finalizacji transakcji giełdowy dystrybutor stanie się właścicielem 12 salonów Samsung Brand Store zlokalizowanych w największych miastach w Polsce: Warszawie (Arkadia i Galeria Młociny), Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Łodzi i Szczecinie.

"Strony będą dążyć do realizacji transakcji na koniec drugiego kwartału 2025 r., jednak jeżeli nie będzie możliwa jej realizacja w tym terminie, kolejny preferowany termin to koniec trzeciego kwartału 2025 r. lub w ostateczności czwarty kwartał 2025 r." - podał Asbis w komunikacie.

Asbis ma doświadczenie w zarządzaniu siecią salonów premium światowych marek. Obecnie prowadzi blisko 40 salonów w 13 krajach: 33 sklepy Apple Premium Reseller w siedmiu krajach oraz sześć salonów Bang & Olufsen w trzech krajach.

- Asbis od dawna podkreśla, że poszukuje spółek do przejęcia, które będą miały znaczący sens biznesowy dla grupy i zwiększą jej potencjał. Zdecydowaliśmy się na podpisanie listu intencyjnego ze spółką Matrix Media, którego celem jest sfinalizowanie zakupu sieci Samsung Brand Store w Polsce. Jest to zgodne z naszą strategią tworzenia wartości dla klientów i naszych akcjonariuszy. Zarządzamy już siecią blisko 40 salonów premium na rynkach, na których działamy, więc nie jest to dla nas nowe wyzwanie. Cieszymy się, że możemy wykorzystać tę okazję i jesteśmy przekonani, że przeniesie to segment sprzedaży detalicznej Asbis na wyższy poziom – mówi Serhei Kostevitch, dyrektor generalny Asbisu.

Spółka Matrix Media działa na rynku od 1999 r. i specjalizuje się w sprzedaży detalicznej sprzętu RTV i AGD, oferując produkty renomowanych marek w salonach stacjonarnych. Na koniec roku obrotowego zakończonego we wrześniu 2024 r. prowadziła 12 salonów Samsung Brand Store. W minionym roku zakończyła współpracę z marka Sony, która była dla niej nierentowna. Ubiegły rok obrotowy spółka zakończyła z 204,3 mln zł przychodów, 4,4 mln zł straty operacyjne i 5 mln zł straty netto. Kapitały własne spółki na koniec ubiegłego roku wynosiły 17,3 mln zł, a suma bilansowa blisko 72 mln zł.