Asbis skupi używane jabłuszka

opublikowano: 11-02-2021, 13:20
aktualizacja: 11-02-2021, 16:43

Dystrybutor IT do końca 2021 r. zainwestuje 1 mln USD w Breezy - spółkę, dzięki której chce dobrze zarobić, a przy okazji zadbać o środowisko.

Skup używanych smartfonów i tabletów, przede wszystkim marki Apple - tym będzie się zajmować Breezy, nowa spółka Asbisu, w którą dystrybutor IT zainwestuje 1 mln USD do końca 2021 r. Jeszcze w lutym rozpocznie działalność na Ukrainie, w Kazachstanie i na Białorusi, a w drugim kwartale wejdzie do Gruzji, Armenii i Azerbejdżanu. W kolejnych latach ma objąć zasięgiem także kraje Europy Środkowo-Wschodniej, w tym na rynek polski. W związku z rozwojem nowej spółki Asbis planuje zatrudnić w tym roku nawet 80 osób.

Na czasie
Na czasie
Ekonomia współdzielenia i ekologia - Breezy, nowy biznes Asbisu, którym kieruje Serhei Kostevitch, jest za pan brat z modnymi ostatnio trendami.

Koncept biznesowy polega na tym, że klient sprzedający używane urządzenie dostanie zniżkę na zakup nowego. Na początek Breezy zajmie się produktami mobilnymi, opartymi na systemie iOS oraz Android, a później również komputerami z systemem Mac OS i Windows. Skupowane urządzenia będą diagnozowane przez specjalistów z Breezy. Nadające się do użytku zostaną odnowione i trafią do sprzedaży, a pozostałe będą poddawane recyclingowi. Breezy zaoferuje również rozszerzoną gwarancję na odsprzedawany sprzęt oraz dodatkowe usługi, w tym szybki transfer danych ze starego urządzenia na nowe oraz subskrypcję na naprawę uszkodzonego sprzętu w obniżonej cenie.

- Breezy to nasz najnowszy pomysł na udostępnienie produktów mobilnych szerszemu gronu osób. Obecnie jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem urządzeń marki Apple na 11 rynkach byłego ZSRR, co daje nam bardzo dobre fundamenty do rozwoju działalności Breezy. Mamy wypracowane relacje z czołowymi graczami na tych rynkach, co dodatkowo wzmocni pozycję spółki – mówi Serhei Kostevitch, dyrektor generalny Asbisu.

Dystrybutor IT szacuje, że spółka osiągnie rentowność już w drugiej połowie roku. Z nowej działalności spodziewa się wyższej marży niż z dystrybucji nowych urządzeń. Podkreśla też, że nowy koncept to nie tylko biznes, ale również dbałość o środowisko.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane