W ramach projektu „Rzeszowskie piwnice – interaktywna instytucja kultury” powstanie multimedialna ekspozycja z wieloma efektami specjalnymi. Rzeszowskie Piwnice maja być drugim, po Podziemiach Rynku w Krakowie obiektem tego typu w Polsce.
Realizacja projektu potrwa do 30 listopada 2020 r. W konsorcjum wykonawczym poza Asseco Data Systems, które jest liderem znajduje się Art FM i New Amsterdam.
Asseco będzie odpowiedzialne za opracowanie dokumentacji i wykonanie robót budowlanych koniecznych do realizacji ekspozycji multimedialnych – m.in. systemów elektrycznych, teletechnicznych i nagłośnienia. Stworzy również sieć IT niezbędną do funkcjonowania wystawy oraz dostarczy potrzebne urządzenia techniczne, sprzęt i wyposażenie multimedialne. Partnerzy konsorcjum będą odpowiedzialni za przygotowanie projektu aranżacji, treści multimedialnych i scenariusza wystawy.
Zlokalizowana pod płytą Rynku Starego Miasta w Rzeszowie Podziemna Trasa Turystyczna jest położona na trzech kondygnacjach. Składa się z 40 komnat i 25 piwnic, połączonych 15 korytarzami o łącznej długości prawie 500 m. Obecnie trasa nie posiada żadnego wyposażenia multimedialnego. Asseco Data Systems podpisało z Urzędem Miasta Rzeszowa umowę na realizację projektu „Rzeszowskie Piwnice – interaktywna instytucja kultury”. Podziemny obiekt zostanie zmodernizowany i wyposażony w sprzęt, który pozwoli widzom na wirtualną „podróż w czasie”. W części nadziemnej, obok wejścia do piwnic ma powstać „skwer kultury”. Będzie to miejsce wydarzeń kulturalnych, wyposażone m.in. w posadzką ledową, mobilną scenę i interaktywną studnię z efektami świetlno-dźwiękowymi.
To kolejna w ostatnim czasie umowa Asseco Data Systems w stolicy Podkarpacia. W ubiegłym tygodniu spółka podsiała z miastem Rzeszów warta 14,7 mln zł mowę na wdrożenie inteligentnego miejski system parkingowego.