Asseco podpisało ze spółką MEDIsystem, należącą do notowanej na paryskiej giełdzie grupy Orpea, właściciela ponad 700 placówek w 10 krajach Europy, kontrakt obejmujący zakup, dostawę i wdrożenie Asseco Medical Management Solutions (AMMS). System zostanie zainstalowany w data center w Paryżu, a korzystać z niego będą wszystkie placówki przejętej w 2016 r. przez francuską grupę polskiej siei ośrodków rehabilitacji stacjonarnej i opieki długoterminowej MEDI-system.

— Asseco jest w Polsce liderem wśród dostawców oprogramowania dla sektora ochrony zdrowia, ale naszą ambicją jest wyjście także na zagraniczne rynki. W tym kontekście projekt realizowany dla tak znaczącego podmiotu, jakim jest francuska grupa Orpea, będzie dla nas ważną referencją — mówi Krzysztof Groyecki, wiceprezes Asseco Poland.
Celem wdrożenia jest cyfryzacja placówek MEDI-systemu w ramach realizacji świadczeń zdrowotnych zakontraktowanych z NFZ. Wdrożenie AMMS ma umożliwić m.in. ograniczenie papierowego obiegu dokumentów pacjentów oraz usprawnić pracę personelu medycznego poszczególnych placówek. Wartość projektu to około 1 mln zł brutto.
Asseco jest krajowym numerem 1 w dostarczaniu rozwiązań i usług informatycznych dla sektora opieki medycznej. AMMS i Infomedica, systemy szpitalne grupy, funkcjonują w ponad 400 szpitalach. Wśród znaczących rodzimych graczy na tym rynku są też Kamsoft i Comarch. Z rozwiązania Comarchu korzysta ponad 80 szpitali.
— Jest bardzo trudno wyjść z rozwiązaniami szpitalnymi za granicę. Ten rynek jest mocno dojrzały i okupowany przez dużych graczy. Ochrona zdrowia jest takim obszarem, który jako jeden z nielicznych uchronił się od wszelkich unijnych regulacji. W każdym kraju system ochrony zdrowia jest zupełnie inny, więc ma to również duże konsekwencjedla systemów informatycznych — mówi Piotr Piątosa, prezes Comarch Healthcare. Comarch także rozważa wyjście za granicę z rozwiązaniami medycznymi.
— Bardziej jednak interesują nas rozwiązania dotyczące elektronicznej dokumentacji medyczne, portali pacjentów czy telemedycyny, gdyż są to obszary bardziej świeże i mniej okupowane przez konkurencję.