Atak popytu w Warszawie

Adam Stańczak, Analityk DM BOŚ
opublikowano: 08-10-2021, 18:37

Ostatnia sesja tygodnia przyniosła GPW notowania dalekie od standardu granego zwykle w pierwsze piątki miesiąca. Gdy rynki globalne skupiły się na czekaniu na dane z amerykańskiego rynku pracy, GPW skupiła się na lokalnych zmiennych.

Robert Gardzinski / Forum

Rynek odpowiedział dynamicznym uderzeniem popytu na informacje ze spółek. W efekcie w indeksie nie brakło imponujących wzrostów, jak Allegro, LPP czy Mercator, które w finale zyskały od blisko 6 do przeszło 15 procent. Dobrze zaprezentowały się też spółki energetyczne. Przebieg sesji wskazuje, iż lokalne zmienne okazały się silniejsze od globalnych, ale po 14:30 na rynek wróciła wrażliwość na zachowanie giełd bazowych.

Radykalnie gorsze od oczekiwań dane amerykańskiego Departamentu Pracy jednoznacznie pokazały, iż gospodarka amerykańska stale pozostaje w cieniu pandemii i odczuwa elementy, które pojawiły się w systemie na skutek radykalnego szoku i odpowiedzi władz programami pomocowymi. W efekcie sesję w Warszawie można podzielić na poranną zwyżkę, śródsesyjne skonsolidowanie się rynku i wreszcie zamknięcie zbudowane pod dyktando reakcji Wall Street na dane z USA.

Niezależnie, sesja miała też ciekawy, by nie powiedzieć ważny aspekt techniczny. Poranny wzrost wybił indeks WIG20 z konsolidacji pod oporami w rejonie 2360 pkt., czego efektem było skierowanie uwagi graczy na strefę oporów w rejonie 2416-2400 pkt., której test pojawił się już na progu drugiej godziny sesji. W kolejnych godzinach bykom udało się wynieść indeks w rejon 2415 pkt., więc bilansem sesji jest również przetestowanie oporu na najwyższym punkcie hossy. Brak przebicia jest faktem, więc można mówić o zawahaniu popytu w ważnym punkcie wykresu.

Warto liczyć się z jakąś formą skonsolidowania się rynku w rejonie 2400 pkt., ale patrząc na wykres tygodniowy, na którym pojawiła się dynamiczna biała świeca, nie można mieć wątpliwości, iż apetyty rynku lokują się już poza strefą oporów w rejonie 2416-2400 pkt. W istocie przebicie 2416 pkt. otworzy drogę w rejon 2500 pkt., gdzie psychologiczna bariera spotyka się ze strefą oporów technicznych 2507-2492 pkt.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane