W listopadzie pisaliśmy, że na wartej 154,3 mln zł umowie realizowanej przez Atende i A2 Customer Care (A2CC — lider konsorcjum) na rzecz grupy PGE, nie wszystko idzie zgodnie z planem. Przypomnijmy, że podpisany pod koniec kwietnia 2022 r. kontrakt dotyczy wdrożenia w PGE Obrót i PGE Dystrybucja centralnych systemów CRM i billingu. Wówczas pisaliśmy, że etap wdrożenia pilotażowego, który miał się zakończyć pod koniec października 2023 r., będzie przesunięty.
Teraz konsorcjum podpisało oficjalny aneks do umowy. Wynika z niego, że termin zakończenia etapu wdrożenia pilotażowego został ustalony na 24 czerwca 2024 r.
„Zmiana terminu zakończenia etapu pilotażowego wynika z rozszerzenia zakresu projektu w konsekwencji kilkukrotnych zmian prawnych związanych z kolejnymi tarczami solidarnościowymi, z uwzględnieniem tzw. Tarczy Solidarnościowej 2024” – napisano w komunikacie.
Jednocześnie w aneksie potwierdzono, iż zamawiającemu przysługuje kara umowna w wysokości 1,4 mln zł z tytułu opóźnienia wykonawcy w realizacji jednego z zadań kluczowych. Kara dotyczy opóźnienia zadania, za którego realizację odpowiadał lider konsorcjum, czyli A2CC. Poza potwierdzeniem kary w aneksie zamawiający nie wystosował dotychczas noty obciążeniowej.
Zakończenie i odbiór etapu pilotażowego to kluczowy kamień milowy przy wdrożeniu w PGE. Po odbiorze tego etapu zamawiający będzie mógł zrealizować pierwszą płatność na rzecz konsorcjum, które od kwietnia 2022 r. ponosi ciężar finansowania prac. Według ostatnich informacji przy projekcie pracuje ponad 100 osób.