Atlantic inwestuje w magazyny i Rosję

Magdalena Laskowska
opublikowano: 16-07-2007, 00:00

Dystrybutor bielizny wyda 20 mln zł na centrum logistyczne. I zainwestuje w rozwój sieci, także za południową i wschodnią granicą.

Dystrybutor bielizny wyda 20 mln zł na centrum logistyczne. I zainwestuje w rozwój sieci, także za południową i wschodnią granicą.

Atlantic, warszawski dystrybutor bielizny codziennej i gorseciarskiej, coraz śmielej wygląda za granicę. Na razie firma prowadzi tylko jeden sklep w Czechach, ale jeszcze w tym roku uruchomi po trzy w Czechach i na Słowacji. I na tym nie skończy.

— Założyliśmy spółkę zależną w Rosji, a w przyszłym roku uruchomimy na Ukrainie. Będziemy w tych krajach otwierać po kilka sklepów rocznie — mówi Renata Siennicka, odpowiedzialna w Atlanticu za rozwój sieci.

Firma nie zapomina o rodzimym rynku. W tym roku uruchomi jeszcze osiem sklepów z logo Atlantic Mistique, a w przyszłym co najmniej 20. Obecnie spółka ma w sieci 35 własnych sklepów pod tym szyldem i około 100 franczyzowych w barwach Atlantica.

Kilka lat temu firma sugerowała, że może pójść na giełdę. Teraz chce jednak rozwijać się własnym sumptem.

— Cały czas stać nas na rozwijanie sieci. Dopóki mamy pieniądze na nowe sklepy i inwestycje, nie będziemy wchodzić na giełdę. Niepublicznej spółce jest po prostu łatwiej — twierdzi Bartosz Bielski, członek zarządu Atlantica.

Wyniki z roku na rok wyglądają coraz lepiej. Ubiegły rok firma zakończyła z 127 mln zł przychodów i 4,5 mln zysku netto. Prognozy na ten to odpowiednio 130 mln zł i 6,5 mln zł.

Nic dziwnego, że plany inwestycyjne nie ograniczają się do rozbudowy sieci.

— Jeszcze w tym roku zaczniemy budowę centrum logistycznego pod Warszawą. Będzie gotowe pod koniec przyszłego. Na własną logistykę wydamy około 20 mln zł — mówi Bartosz Bielski.

Obecnie powierzchnie magazynowe spółka wynajmuje, własne centrum obniży więc jej koszty.

Atlantic ma dwóch udziałowców — 22 proc. należy do duńskiego koncernu Mode In. Atlantic, a reszta do prezesa Wojciecha Morawskiego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu