Atrium poluje na centra handlowe

EG
opublikowano: 25-11-2011, 00:00

Choć deweloperowi nie udało się kupić Starego Browaru, to nadal chce powiększać portfel w Polsce.

Atrium, deweloper i zarządca centrów handlowych w Europie Środkowej, w 2011 r. wybrał się na zakupy. Na początku roku za 169,5 mln EUR kupił warszawską Promenadę, a potem za 10,7 mln EUR działkę pod jej rozbudowę. W kwietniu kolejne 7,5 mln EUR wydał na działkę pod rozbudowę centrum handlowego Copernicus w Toruniu, a we wrześniu za 191 mln EUR nabył centrum Palac Flora w Pradze. Z naszych informacji wynika, że Atrium był też blisko przejęcia poznańskiego Starego Browaru, jednak nie doszło do porozumienia z Grażyną Kulczyk. — Nie komentujemy plotek. Rozglądamy się za kolejnymi zakupami. Interesują nas duże centra handlowe w dobrych lokalizacjach w dużych miastach tego regionu. Polska jest największa, więc naturalnie tu szanse na znalezienie odpowiedniej inwestycji są największe — mówi Nils-Christian Hakert, dyrektor operacyjny spółki. Polskie aktywa, 19 obiektów o łącznej powierzchni najmu 346 tys. mkw., pod względem wartości stanowią 45 proc. nieruchomości Atrium. W ciągu trzech kwartałów przyniosły ponad 40 mln EUR (180 mln zł) przychodów z najmu. Spółka kontrolowana przez Gazit Globe jest notowana na giełdzie w Wiedniu. — Możliwe, że w przyszłości wejdziemy też na GPW — mówi Nils-Christian Hakert. Najbliższe plany Atrium w Polsce to budowa centrum handlowego Felicity w Lublinie (74 tys. mkw.), rozbudowa o 7 tys. mkw. Galerii Mosty w Płocku oraz powiększenie o 20 tys. mkw. warszawskiej Promenady.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EG

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu