Ogniwa paliwowe, które produkują energię elektryczną emitując jedynie parę wodną, zeszły w ostatnich latach na drugi plan jeśli chodzi o technologię napędu aut elektrycznych. Audi i Hyundai Motor chcą to zmienić i zamierzają współpracować nad ich zastosowaniem w pojazdach. Zamierzają się dzielić patentami, które mają ustanowić standardy dla branży motoryzacyjnej.
Audi przewodzi pod względem prac nad ogniwami paliwowymi w grupie Volkswagen. W marcu spółka zapowiedziała, że zaprezentuje model auta napędzanego nimi do 2020 roku.
Hyundai jest jednym z pierwszych producentów aut, który zaczął robić auta z ogniwami paliwowymi na większą skalę.
Przewagą aut na ogniwa paliwowe nad elektrycznymi jest to, że czas na ich „zatankowanie” wodorem jest zbliżony do tego, jaki zajmuje to w przypadku aut na silniki spalinowe. Auta elektryczne z akumulatorami litowo-jonowymi wymagają długiego czasu ładowania.