Czytasz dzięki

Audi stworzy auta elektryczne tylko na rynek chiński

ARŻ, Bloombergu
opublikowano: 13-10-2020, 13:46

Audi rozszerza współpracę z chińskim producentem FAW. Należąca do koncernu Volkswagen niemiecka marka premium chce w najbliższych latach stworzyć auta elektryczne dostosowane do potrzeb i upodobań klientów z Państwa Środka.

Audi i FAW podpisały we wtorek porozumienie o założeniu spółki, która od 2024 roku będzie produkować samochody elektryczne na rynek chiński. Nowe auta będą zaprojektowane tak, aby spełniać wymagania lokalnych nabywców premium i wykorzystywać platformę PPE opracowaną we współpracy z Porsche – podała niemiecka firma w oświadczeniu.

Zobacz więcej

Ładowanie elektrycznego auta

Fot. Bloomberg

„Ta decyzja podkreśla strategiczne znaczenie chińskiego rynku” - powiedział dyrektor generalny Audi Markus Duesmann.

Audi weszło na chiński rynek pod koniec lat 80. i szybko stało się wyznacznikiem prestiżu. Autami tej marki jeździli biznesmeni i urzędnicy państwowi. W ostatnich latach popularnością zaczęły się cieszyć pojazdy innych niemieckich producentów – BMW i Mercedesa, co zaostrzyło rywalizację.

Audi dostarczyło w tym roku do Chin 512 081 samochodów. To wzrost o 4,5 proc. w stosunku do ubiegłego roku i najlepszy wynik w ponad 30-letniej historii sprzedaży w tym kraju.

Rząd Chin przeznaczył ponad 30 mld USD na zwiększenie popularności pojazdów elektrycznych m.in. poprzez system dotacji, tworząc tym samym najbardziej atrakcyjny rynek na świecie. Niemiecki producent chce, by zelektryfikowane auta stanowiły 40 proc. sprzedaży do 2025 roku.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ARŻ, Bloombergu

Polecane