Audi "tymczasowo" przewodzi segmentowi luksusowych aut

opublikowano: 11-03-2014, 13:23

Marka Audi, należąca do koncernu Volkswagena w pierwszych dwóch miesiącach 2014 r. znalazła więcej klientów na swoje pojazdy niż dotychczasowy lider segmentu luksusowych aut, koncern BMW, informuje Bloomberg.

W okresie styczeń-luty Audi sprzedało 242,4 tys. pojazdów, o 383 więcej niż BMW. W analogicznym okresie 2013 r. na prowadzeniu było BMW z przewagą 429 samochodów.

Zobacz więcej

Wnętrze Audi A8 (fot. Bloomberg)

W ujęciu procentowym sprzedaż Audi wzrosła o 9,3 proc. zaś BMW o 8,9 proc.

Szczególnie dobre wyniki Audi odnotowało na chińskim runku. Firma prognozuje, że w tym roku, po raz pierwszy w historii uda się jej tam sprzedać ponad 500 tys. pojazdów.

Wyniki spółki ze stajni Volkswagena potwierdzają coraz zacieklejszą walkę o tytuł najlepszego na świecie producenta aut klasy premium. Do wspomnianych bowiem wcześniej marek szybko dołącza Mercedes Benz, który w ostatnich miesiącach notował najwyższą dynamikę wzrostu sprzedaży. Po dwóch miesiącach 2014 r. sięgnęła ona 17 proc.

Firma ze Stuttgartu straciła światowy prymat na rzecz BMW w 2005 r., które to – jak sugerują analitycy – mimo nieco słabszego początku bieżącego roku utrzyma jednak przewodnictwo dziesiąty rok z rzędu.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu