Audiomagic chce podbić rynek słuchawkami na miarę

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2012-03-21 00:00

Konkurencja na rynku importerów i sprzedawców sprzętu audio jest ogromna. Dlatego, aby zostać zauważonym, trzeba postawić na innowację

Młodzi przedsiębiorcy z Audiomagic, objęci programem dla start-upów AIP Seed Capital, finalizują aktualnie produkcję dwóch autorskich modeli słuchawek. Dla nich nowe produkty mogą być przepustką do sukcesu w biznesie.

Kreatywna praca

Słuchawki dokanałowe firmy Audiomagic mają pojawić się na rynku w drugim kwartale 2012 r. Modele demo, czyli wersja testowa, jest już gotowa i trafiła do recenzentów. Dopracowywane są ostatnie detale. Słuchawki pojawią się w dwóch modelach, jeden będzie wyróżniać płaski, nieplączący się kabel. Dostępna ma być również wersja z kablem fluorescencyjnym. To opcja dla ludzi młodych, aktywnie spędzających czas. Czy to wystarczy, by pokonać ostrą konkurencję rynkową?

— Trudno być w pełni innowacyjnym na rynku producentów sprzętu audio. Natomiast my postanowiliśmy połączyć kilka idei w jednym produkcie, bo tylko dzięki oryginalności mamy szanse zostać zauważeni. Młodzi ludzie próbujący sił w biznesie nie wygrają, powielając już istniejące rozwiązania, muszą poszukać niszy dla siebie — twierdzi Patryk Lauryn, współwłaściciel firmy, student Szkoły Głównej Handlowej.

Tym bardziej że początkującym przedsiębiorcom dość trudno pozyskać finansowanie. 100 tys. zł, które Audiomagic uzyskał z programu start-upowego, w całości zostało przeznaczone na produkcję nowych słuchawek.

— Dalszą pracę musimy wykonać już samodzielnie. Będziemy musieli rozwinąć sieć dystrybucji. Na razie produkt będzie sprzedawany w naszych sklepach — internetowym i stacjonarnym, działającym w Warszawie. Rozwój będzie też wymagał podjęcia współpracy z hurtownikami w kraju i za granicą. Cały czas poszukujemy więc inwestora, tym bardziej że nasz biznes jest dość kapitałochłonny — wyjaśnia Patryk Lauryn. W biznesplan Audiomagic wpisany jest rozwój na rynkach zagranicznych, w pierwszej kolejności na niemieckim.

Wersja profesjonalna

Dodatkowo firma zamierza skoncentrować swoją działalność na dystrybucji, a także samodzielnej produkcji tzw. słuchawek customowych, indywidualnie dopasowanych do kształtu ucha użytkownika. Już teraz Audiomagic dostarcza taki produkt kilkunastu polskim muzykom, zespołom rockowym i DJ'om. Słuchawki sprawdzają się na koncertach i podczas nagrań studyjnych.

— Produkt zamierzamy przenieść z profesjonalnej sceny na grunt „amatorski”, do indywidualnego użytku. W perspektywie dwóch lat planujemy opracować technologię do wytwarzania materiału nadającego się do „customizacji” słuchawek. Chcemy opracować masę plastyczną, która pozwoliłaby w prosty sposób, w domowych warunkach przekształcić zwykłe słuchawki dokanałowe w zindywidualizowany produkt — opowiada Patryk Lauryn.

W perspektywie siedmiu lat Audiomagic chce stać się marką rozpoznawalną wśród portali branżowych w całej Europie, jako producent i dostawca przenośnych rozwiązań audio.

Mocno rozwijana ma być zatem handlowa działalność firmy. Spółka ponad dwa lata temu otworzyła już punkt sprzedaży w stolicy. Rozpoczęła od współpracy z amerykańskim producentem, firmą NuForce. Od tego czasu lista dostawców powiększyła się o kilkunastu kolejnych, głównie z Chin i Tajwanu. Audiomagic prowadzi sprzedaż m.in. akcesoriów audio, odtwarzaczy mp3 i mp4, słuchawek, przenośnych głośników, wzmacniaczy i stacjonarnych zestawów stereo.