Austriacy ruszają na podbój detalu

Agnieszka Morawiecka
26-11-2003, 00:00

Raiffeisen bardzo dobrze radzi sobie z obsługą małych i średnich firm. Teraz zamierza mocniej wejść w detal.

Raiffeisen Bank Polska, otwierający drugą dziesiątkę listy największych banków w Polsce, zamierza w tym roku wypracować 65 mln zł zysku netto. Spółka, kontrolowana przez austriacki Raiffeisen Zentralbank, planuje ekspansję na rynek detaliczny.

Trzy kwartały tego roku pozwoliły spółce wypracować 49 mln zł zysku — o 109 proc. więcej niż przed rokiem.

— Po czasie inwestycji nadszedł czas żniw — mówi Piotr Czarnecki, prezes Raiffeisen Bank Polska.

Suma bilansowa banku wzrosła o 19 proc. — do 7 989,8 mln zł.

W ciągu trzech kwartałów bankowi udało się poprawić jakość portfela kredytowego i zwiększyć efektywność.

— Odsetek kredytów w sytuacji nieregularnej wynosi 14,74 proc. To znacznie mniej niż średnia na rynku, ale chcemy ten współczynnik jeszcze obniżyć — deklaruje Piotr Czarnecki.

Wolumen kredytów udzielonych klientom wyniósł 4 632,7 mln zł, czyli prawie o 38 proc. więcej niż rok wcześniej, zaś liczba depozytów wzrosła o 38,8 proc. — do 4 915,4 mln zł.

Bank bardzo dobrze radzi sobie w obsłudze małych i średnich firm. Liczba rachunków sektora wzrosła w ciągu dziewięciu miesięcy o 30 proc. w stosunku do ubiegłego roku, a wolumen udzielonych kredytów o 52 proc. Udział banku w obsłudze firm o rocznych obrotach powiększył się o 15 proc.

W tym i przyszłym roku Raiffeisen mocno powalczy o klientów detalicznych, szczególnie z klasy średniej. Zamierza umocnić pozycję na rynku kart płatniczych.

Rozpoczął już sprzedaż karty kredytowej National Geographic, dostępnej w pięciu wariantach graficznych, z 28-proc. oprocentowaniem. Od września bank sprzedaje kartę kredytową Visa Nova oprocentowaną na 19 proc.

— Weszliśmy na ten rynek późno. Staramy się jednak zaoferować klientom usługi kompleksowe — mówi Piotr Czarnecki.

Bank buduje zintegrowaną platformę dostępu do produktów poprzez nowoczesne kanały dystrybucji i rozbudowuje wciąż usługę mobil bankingu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Morawiecka

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Austriacy ruszają na podbój detalu