Auta dostawcze wysoko nad kreską

opublikowano: 15-03-2021, 20:00

16, 32 i 40 proc. — to dynamika wzrostu zainteresowania autami osobowymi, premium i dostawczymi w pierwszej dekadzie marca.

Między 1 a 10 marca zarejestrowano w Polsce blisko 14 tys. nowych samochodów osobowych, o 15,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jeszcze większy wzrost odnotowały samochody dostawcze — ponad 2,3 tys. rejestracji to wynik aż o 40,6 proc. lepszy niż przed rokiem. Bardzo dobrze sytuacja wygląda również w segmencie premium — ponad 3,15 tys. rejestracji oznacza wzrost r/r o 32,3 proc.

Rynek motoryzacyjny odbija?

— Nie do końca. Sytuacja się nieco poprawia, ale w analizowanym okresie było osiem dni roboczych, a więc o jeden dzień więcej niż w 2020 r. Pamiętajmy też, że rok temu rozpoczynająca się pandemia wywołała znacznie większy strach inwestycyjny niż obecnie — mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

W przypadku samochodów osobowych rejestracje na osoby fizyczne wzrosły o 7,5 proc. r/r, a firmowe o ponad 19 proc. W analizowanym okresie spadek rejestracji odnotowali importerzy (-34 proc.) oraz firmy RAC (-9 proc.) Najwięcej aut zarejestrowały firmy leasingowe (5520 aut), notując jednocześnie największy wzrost (+32,3 proc.).

Liderem w grupie samochodów osobowych z bardzo dużą przewagą jest Toyota (2492 sztuk) przed Skodą (2113) i Volkswagenem  (1141). Wśród modeli stawce przewodzi toyota corolla (957) przed skodą octavią (648) i toyotą yaris (577).

Dzięki doskonałym wynikom w segmencie premium (3,15 tys. rejestracji, +32,2 proc. r/r) aż czterech przedstawicieli tej grupy (Mercedes, BMW, Audi i Volvo) znalazło się w zestawieniu dziesięciu najczęściej rejestrowanych marek.

Imponująco wygląda wzrost w segmencie samochodów dostawczych (o dmc do 3,5 t). Więcej takich aut niż przed rokiem zarejestrowali zarówno Kowalscy (317 rejestracji, +81,1 proc. r/r), jak firmy (1991 rejestracji, +35,8 proc.). Podobnie jak w samochodach osobowych najwięcej aut zarejestrowały firmy leasingowe (1401).

Liderem na rynku samochodów dostawczych po pierwszej dekadzie marca jest Fiat (335 sztuk) przed Renault (261) i Fordem (254). W zestawieniu najczęściej rejestrowanych modeli prowadzi iveco daily (232), dalej są fiat ducato (227) i renault master (210). Łącznie od początku 2021 r. do 10 marca zarejestrowano 84 019 nowych aut osobowych (-6,7 proc.) oraz 127 02 samochody dostawcze (+18,8 proc.)

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane