Auto do floty: Koreańczyk, który się ceni

opublikowano: 27-02-2012, 13:14

Kombi od Hyundaia nie odbiega od europejskiej konkurencji. Ani jakością, ani wyposażeniem, ani nawet aparycją. Niestety, nie odbiega również ceną.

Wyposażenie

Wyświetl galerię [1/3]

Hyundai i40 kombi (fot. Hyundai)

Classic – najuboższa wersja nie znaczy uboga. Przednie i boczne (w przednich fotelach) poduszki powietrzne. Do tego kurtyny i poduszka kolanowa kierowcy. Aktywne zagłówki oraz system kontroli trakcji i stabilizacji pojazdu. Oczywiście ABS i automatyczne światła awaryjne (włączają się przy awaryjnym hamowaniu). W wersji podstawowej są również klimatyzacja (manualna), elektryczne wspomaganie kierownicy i elektrycznie opuszczane szyby. Kierownicę można regulować w dwóch płaszczyznach.

Można też manualnie regulować wysokość fotela kierowcy. Tylna kanapa jest dzielona (40:60) i składana, a kierownica i gałka zmiany biegów są pokryte skórą. Jest też centralny, zdalnie sterowany zamek.

Auto wyposażone jest w dwa podłokietniki (z przodu i z tyłu) i komputer pokładowy. System audio z sześcioma głośnikami oraz wyjściami AUX i USB radzi sobie z odtwarzaniem MP3. Auto spoczywa na 16-calowych stalowych obręczach. Przednie światła – choć nie ksenonowe – doświetlają zakręty, a zewnętrzne lusterka są podgrzewane i elektrycznie regulowane. Najtańszy i40 kombi w tej specyfikacji kosztuje 84,9 tys. zł (1,6 135 KM).

Comfort – ta wersja, wymagająca 5 tys. zł dopłaty, wydaje się optymalnym rozwiązaniem. Comfort to wyposażenie wersji Classic plus czujnik deszczu, tempomat i bluetooth. Zamiast klimatyzacji manualnej zainstalowano dwustrefową elektroniczną. Fotel kierowcy jest elektrycznie sterowany. Do tego 16-calowe felgi aluminiowe, przednie światła przeciwmgłowe, chłodzony schowek oraz fotochromatyczne lusterko wsteczne. Radio rozbudowane o kabel do iPoda.

Comfort Plus – droższa o 10 tys. zł od wersji Comfort (i o 15 tys. zł od wersji Classic). W zamian wszystko, co znajduje się w opcji Comfort oraz boczne poduszki powietrzne dla pasażerów tylnej kanapy, kluczyk zbliżeniowy (auto uruchamia się przyciskiem), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, ksenonowe reflektory, przyciemnione tylne szyby, komputer pokładowy wzbogacony o wyświetlacz LCD. Do tego podświetlana popielniczka i ozdobna listwa progowa.

Style – ta wersja wymaga dopłaty kolejnych 10 tys. zł (do wersji Comfort Plus). W zamian dodatkowo 17-calowe

Bagażnik mieści 553 l. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność rośnie do 1719 l. Szerokość bagażnika to 1010 mm, wysokość 717 mm, a długość – 1115 mm. Ładowność wynosi 625 kg.obręcze aluminiowe, czujnik ciśnienia w oponach, adaptacyjne reflektory ksenonowe i podgrzewane przednie siedzenia. System audio rozbudowany o zmieniarkę CD, wzmacniacz i subwoofer. Najtańszy i40 z pakietem Style (1,6, 135 KM) kosztuje 109 900 zł.

Premium – zbytek na modłę Hyundaia. Wersja zarezerwowana dla dwóch najmocniejszych silników (benzynowego 177 KM i diesla 136 KM). Droższa od najtańszej wersji Classic o 37 tys. zł. W zamian producent dodaje do wyposażenia pakietu Style skórzaną tapicerkę (z przodu z wentylacją), system wspomagania parkowania, nawigację z kamerą cofania oraz 18-calowe felgi aluminiowe. Warto podkreślić, że w wyniku zainstalowania w aucie nawigacji, system audio jest uboższy o zmieniarkę CD.

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,dostępny wyłącznie z 6-stopniowąmanualną skrzynią biegów.

poj. 1,6 GDImoc 135 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,6 s

prędkość maksymalna 195 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 4,85 tys. obr./min) 165 Nmspalanie: w cyklu miejskim 8,0 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 5,4 l/100 km*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Silnik rzędowy, czterocylindrowy,dostępny z 6-stopniową manualnąskrzynią biegów lub 6-biegowymautomatem.

poj. 2,0 GDImoc 177 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,7 s

z automatem 10,8 s

prędkość maksymalna 210 km/hz automatem 200 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 4,70 tys. obr./min) 213 Nmspalanie: w cyklu miejskim 9,0 l/100 kmz automatem 10,4 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 5,6 l/100 kmz automatem 5,9 l/100 km

Silnik diesla

Silnik rzędowy, czterocylindrowy Common Rail, doładowany, filtr cząstek stałych DPF, dostępny wyłącznie z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów.

poj. 1,7 CRDi moc 115 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,9 s prędkość maksymalna 190 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,25-2,75 tys. obr./min) 260 Nm spalanie: w cyklu miejskim 5,5 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,2 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowyCommon Rail, doładowany, filtrcząstek stałych DPF, dostępnyz 6-stopniową, manualną skrzyniąbiegów lub 6-biegowym automatem.

poj. 1,7 CRDimoc 136 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,6 s

z automatem 12,0 s

prędkość maksymalna 198 km/hz automatem 190 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 2,0-2,5 tys. obr./min) 325 Nmspalanie: w cyklu miejskim 5,5 l/100 kmz DSG7,2 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 4,3 l/100 kmz DSG4,8 l/100 km

Warto kupić, bo…

i40 ma bogate wyposażenie standardowe. Jest ładny – choć to rzecz gustu. Samochód jest objęty 5-letnią gwarancją.

Trzeba pamiętać, że…

i40 jest dużo droższy niż można by się spodziewać. Renoma Hyundaia w segmencie D nie jest jeszcze wysoka, spadki wartości mogą być znaczne. Oba silniki diesla cierpią na niedostatek mocy.

Do twojej floty wybraliśmy…

Hyundaia i40 kombi 1,7 CRDi 115 KM Classic za 90 900 zł Wybór silników dla i40 jest skąpy. Ale z uwagi na niewielką różnicę w cenie stawiamy na diesla. 135-konny silnik benzynowy nie grzeszy dynamiką i jest tańszy jedynie o 6 tys. zł. Proponowana przez nas jednostka również nie czyni z i40 „demona szos”, ale jest sporo oszczędniejsza. Nawet przy rocznych przebiegach rzędu 30 tys. km różnica szybko się zwróci. Stawiamy na podstawową wersję wyposażenia, bo jest bogata. W naszej ocenie brakuje jej jedynie bluetootha, który znajduje się w droższej o 5 tys. zł wersji Comfort. Rezygnujemy z niej, bo z rzeczy potrzebnych jest tam jedynie wspomniany bluetooth. W naszej ocenie 5 tys. zł za „zestaw głośnomówiący” to sporo. Nie proponujemy dopłat i doposażenia samochodu, bo i tak jest on dość drogi. Nie chodzi o to, jak wypada na tle konkurencji, ale o to, do czego przyzwyczaili nas koreańscy producenci.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 90 900 zł (brutto)

Na kredyt: miesięczna rata: 1795,28 zł

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt Automoto + Pakiet MultiBezpieczny w MultiBanku. Kwota kredytu – 72 720 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,93 proc., prowizja jednorazowa – 5 proc. Ubezpieczenie – 0,1 proc. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Maksymalna kwota kredytu nawet do 125 proc. wartości pojazdu. Nadwyżką można skredytować prowizję, składki na ubezpieczenia AC i dodatkowe wyposażenie samochodu. Symulację – jako najkorzystniejszą na 21 .02 2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl. W leasingu: miesięczna rata 1856 zł (brutto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 2 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1519 zł (brutto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 29 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Aktualnie trwa promocja. Rata brutto 1167 zł. Wykup maksymalny 36,3 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Podobne u konkurencji

1. Toyota Avensis Wagon 2,0 D-4D (124 KM), Luna 99 900 zł 2. Ford Mondeo kombi 1,6 TDCi (115KM), Ambiente 98 000 zł 3. Volkswagen Passat Variant 1,2 TDI BlueMotion, Trendline (105 KM) 103 390 zł . Citroen C5 Tourer 1,6 HDi (110 KM), Attraction 91 400 zł . Renault Laguna GrandTour 1,5 dCi (110 KM), Expression 90 900 zł

auta o zbliżonych osiągach i wyposażeniu, ceny brutto bez uwzględniania romocji i rabatów

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu