Auto do floty: Mały, ciasny ale służbowy

opublikowano: 18-04-2012, 11:36

Miastolubny. Niedrogi. Znanej i cenionej marki. W relatywnie niskiej cenie. Volkswagen odważnie wkroczył na rynek do niedawna zdominowany przez Fiata Pandę. Przyjmie się? Z pewnością. Zagrozi Fiatowi? Niewykluczone.

Wyposażenie

Wyświetl galerię [1/3]

Volkswagen Up! (fot. Volkswagen)

take up!

Podstawowy i zarazem najtańszy pakiet. Nie ma, co prawda, klimatyzacji, ale – co niespotykane w tej klasie aut – jest ESP. Do tego ABS, termoizolacyjne szyby, składana – w całości – tylna dwumiejscowa kanapa, schowek w desce rozdzielczej (po stronie pasażera), zderzaki w kolorze nadwozia i poduszki powietrzne (o zwiększonej pojemności, chroniące także głowę) dla kierowcy i pasażera. Zewnętrzne lusterka – regulowane manualnie z wnętrza pojazdu, światła do jazdy dziennej. Nie ma radia jest za to wspomaganie układu kierowniczego. Auto spoczywa na czternastocalowych stalowych felgach. Brakuje koła zapasowego – jest zestaw naprawczy. Nie ma obrotomierza i centralnego zamka. Szyby przednich drzwi „w fitnesie” – aby je otworzyć, należy pokręcić korbą. Cena tak wyposażonego auta to 31 290 zł (oczywiście dotyczy wersji ze słabszym – 60-konnym silnikiem)

move up!

Wersja droższa o 3100 zł. Bogatsza o kilka dodatków stylistycznych (klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, chromowane elementy w reflektorach, chromowane wewnętrzne klamki itp.). Fotel kierowcy ma możliwość regulacji wysokości, a tylną kanapę można złożyć nie tylko w całości, ale również w częściach (60:40). W standardzie pojawia się centralny, zdalnie sterowany zamek i obrotomierz. Szyby przednich drzwi sterowane elektrycznie. Koła? Takie jak w wersji podstawowej – czternastocalowe stalówki.

high up!

Od najtańszej (take up!) droższa o 8600 zł. Co oznacza, że najtańsze auto z tym pakietem wyposażenia kosztuje 38 890 zł. W zamian wszystko to, co w move up! oraz: jeszcze więcej chromu – głównie we wnętrzu, podgrzewane fotele, kierownica i dźwignia hamulca ręcznego obszyta skórą, manualna klimatyzacja, zewnętrzne lusterka sterowane elektrycznie (to lewe jest też podgrzewane). Jest też radio z CD i MP3 z dwoma głośnikami. Całość opiera się na piętnastocalowych, aluminiowych felgach.

white up!

Wersja droga (od 46 490 zł) i zarezerwowana dla mocniejszej wersji silnikowej. Poza dodatkami podkreślającymi wyjątkowość (i cenę) auta w tej wersji (stylizowane logo, jeszcze więcej chromu, przyciemniane tylne szyby) jest system Maps&More. Oznacza to tyle, że auto wyposażone jest w nawigację z ekranem dotykowym firmy Navigon, bluetooth, komputer pokładowy. Charakteru sylwetce dodają szesnastocalowe obręcze aluminiowe.

black up!

Ceny identyczne jak w przypadku wersji white up!. Wyposażenie również. Jakieś różnice? Jedna. O ile wersja white up! ma panel na desce rozdzielczej w białym kolorze, o tyle wersja black up! – w czarnym.

Fotel kierowcy ma aluminiowych felgach. black up! – w czarnym.

Miejsce

Bagażnik to poważne słowo. Z pewnością 251 l, jakimi dysponuje up! nie zasługuje na powagę. Ale w klasie radzi sobie nieźle. Powiedzmy, że jest w środku stawki. Po rozłożeniu tylnej kanapy najmniejszy Volkswagen może pomieścić do 951 l. Ładowność VW up! to 436 kg.

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, trzycylindrowy, dostępny wyłącznie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,0 MPI moc 60 KM poj. 999 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,4 s prędkość maksymalna 160 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 3,0-4,3 tys. obr./min) 95 Nm spalanie: w cyklu miejskim 5,6 l/100 km w cyklu pozamiejskim 3,9 l/100 km

Silnik rzędowy, trzycylindrowy, dostępny wyłącznie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,0 MPI moc 75 KM poj. 999 ccm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,2 s prędkość maksymalna 171 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 3,0-4,3 tys. obr./min) 95 Nm spalanie: w cyklu miejskim 5,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,0 l/100 km

Do twojej floty wybraliśmy…

VW up! z 60 konnym silnikiem i trzydrzwiowym nadwoziem w wersji move up! za 31 290 zł.

Warto kupić, bo…

Nie proponujemy nadwozia pięciodrzwiowego z dwóch powodów. Pierwszy: wymaga dopłaty – 1 tys. zł. Drugi: up! raczej rzadko wozi więcej niż dwie osoby (czterem jest po prostu ciasno), zatem wydawanie pieniędzy, by zapewnić wygodniejszy dostęp do tylnej kanapy, jest bez sensu. Namawiamy do wyboru wersji take up!, ponieważ oszczędzamy na czym się da. Dlaczego słabszy silnik? Bo up! nie jest sprinterem. Mocniejszy motor w gruncie rzeczy w warunkach miejskich niewiele w tej kwestii zmienia.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 31 290 zł.

Na kredyt: miesięczna rata 615,97 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy. Kredyt Automoto + Pakiet MultiBezpieczny w MultiBanku. Kwota kredytu – 25 032 zł. Roczne oprocentowanie rzeczywiste – 8,75 proc., prowizja jednorazowa – 3 proc. Ubezpieczenie – 0,1 proc. Zabezpieczeniem kredytu jest przewłaszczenie 49 proc. wartości samochodu na bank (lub sądowy zastaw rejestrowy) i cesja praw z polisy AC. Symulację – jako najkorzystniejszą na 11.04.2012 r. – przygotowali eksperci portalu Autoa.pl. W leasingu: miesięczna rata 694,00 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 7,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 650,00 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 30 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*. *Symulacja nie jest ofertą handlową.

To VW za trzydzieści tysięcy zł. Trzycylindrowy silnik MPI, który napędza up!’a, to zupełnie nowa konstrukcja. To jedyny „maluch”, który już w najtańszej odsłonie ma ESP.

Trzeba pamiętać, że…

Choć to VW, to nie nadaje się do pokonywania tras miedzymiastowych, no chyba, że się kto uprze. Jak większość tego typu aut – mimo posiadania tylnej kanapy – to auto jedno-, góra dwuosobowe. Co prawda ma ESP w standardzie, ale nie ma (nawet za dopłatą) możliwości zainstalowania sterowania radiem z kierownicy czy relingów dachowych lub kurtyn powietrznych.

Podobne u konkurencji*

1. Toyota Aygo 1,0 68 KM Terra 32 500 zł 2. Renault Twingo 1,2 75 KM Access 31 950 zł 3. Ford Ka 1,2 69 KM Trend 37 300 zł

*Auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub niższym wyposażeniu oraz takiej samej wersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu