Auto do floty: Seat Ibiza

Marcin Bołtryk
opublikowano: 21-12-2011, 10:35

Kolejny odcinek naszego cyklu, w którym sprawdzamy auta przydatne w firmowej flocie.

Znak czasu

Seat Ibiza (fot. Seat)
Seat Ibiza (fot. Seat)
None
None

Diesle w ofercie ma każdy. Ale fabryczną instalację gazową już nie. Kto wie, może dzięki do niedawna znienawidzonemu przez flotowców LPG, Ibizazdobędziefirmowe salony. Czasy takie, że warto ofertę Seata przestudiować. A nuż będzie taniej.

Silnik benzynowy

Silnik trzycylindrowy, dwunastozaworowy, dostępny wyłącznie z pięciobiegową skrzynią manualną

poj. 1,2 MPI moc 70 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,2 s prędkość maksymalna 163 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 3 tys. obr./min) 112 Nm spalanie: w cyklu miejskim 7,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,5 l/100 km Silnik dostępny również z fabryczną instalacją LPG

Czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dostępny wyłącznie z pięciobiegową skrzynią manualną

poj. 1,4 MPI moc 85 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,0 s prędkość maksymalna 176 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 3,8 tys. obr./min) 132 Nm spalanie: w cyklu miejskim 8,0 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,7 l/100 km Silnik dostępny również z fabryczną instalacją LPG

Czterocylindrowy, szesnastozaworowy, doładowany, dostępny z pięciobiegową skrzynią manualną lub dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnią DSG

poj. 1,2 TSI moc 105 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,0 s prędkość maksymalna 188 km/hmaksymalny moment obrotowy (pomiędzy 1550-4100 tys. obr./min) 175 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,8 l/100 km ze skrzynią DSG 7,0 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,5 l/100 km ze skrzynią DSG 4,4 l/100 km

Silnik diesla

Trzycylindrowy, dwunastozaworowy, doładowany, dostępny wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną

poj. 1,2 TDI moc 75 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 14,3 s prędkość maksymalna 164 km/hmaksymalny moment obrotowy (pomiędzy 1,8-2,6 tys. obr./min) 180 Nmspalanie: w cyklu miejskim 4,6 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 3,3 l/100 km

Czterocylindrowy, szesnastozaworowy, doładowany, dostępny wyłącznie z sześciobiegową skrzynią manualną

poj. 1,6 TDI moc 90 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,0 s prędkość maksymalna 177 km/hmaksymalny moment obrotowy (pomiędzy 1,5-2,5 tys. obr./min) 230 Nmspalanie: w cyklu miejskim 5,1 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 3,6 l/100 km

Liczba

52 - Taka jest liczba serwisów autoryzowanych Seat w Polsce.

Wyposażenie

Reference – wersja podstawowa. Rzec by można, że flotowa. Lusterka, zderzaki i klamki odarte z lakieru, a wnętrze z radia. Tylne szyby na korbę, a tylna kanapa bez możliwości dzielenia (składa się cała). Jest za to manualna klimatyzacja, regulowana w dwóch płaszczyznach kolumna kierownicy, ABS, cztery poduszki powietrzne i… sportowa kierownica. W standardzie czternastocalowe stalowe felgi o dumnie brzmiącej nazwie Coloso. Według nas to raczej „Golasso”. Bowiem Refenece to golas kompletny plus klimatyzacja. Ale w dzisiejszych czasach handlowiec nie powinien liczyć na nic więcej.

Style – wersja bogatsza o… lakier. Chodzi o to, że jest go więcej – pokrywa m.in. klamki i lusterka (w tej wersji elektrycznie regulowane i podgrzewane). Pasażerowie tylnej kanapy mają już do dyspozycji elektryczne szyby, a kierowca – tempomat. Jedni i drudzy mogą słuchać radia. Tylna kanapa jest dzielona, a całe auto spoczywa na większych – piętnastocalowych – stalowych felgach. Auto ma także komputer pokładowy. Wersja Style nie jest dostępna z najsłabszym silnikiem benzynowym. W innych przypadkach wymaga dopłaty – w stosunku do Reference – prawie 4,7 tys. zł.

Miejsce

Pojemność bagażnika bez składania tylnej kanapy to 292 litry. Nieźle

Przeglądy

Co 15 tys. km Ceny przeglądów: mały – około 650 zł, duży około 900 zł.

Czy wiesz, że...

W katalogach Seata dostępne są więcej niż dwie opcje wyposażeniowe dla Ibizy. Zarezerwowano je jednak dla samochodów sprzedawanych jako Seat Ibiza FR. Literki pochodzą od Formula Racing. Ibizy ze znaczkiem FR z oczywistych względów niedostępne są z najsłabszymi silnikami. W ofercie pojawią się natomiast nowe jednostki napędowe o mocy do 180 KM. Niestety ceny zaczynają się od 71 672 zł. A auto w topowej odmianie Cupra kosztuje niemal 81 tys. zł. I choć ma prawie wszystko, co oferuje współczesna motoryzacja. Choć wygląda agresywnie i interesująco, to szans na flotowy sukces nie ma.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Warto kupić bo…

Ibiza daje radę w wielu flotach Seat to nic innego jak VW, tyle, że tańszy. Ma to plusy. Ta niemiecka precyzja itd. Ibiza ma jeden z większych bagażników w swojej klasie.

Trzeba pamiętać, że…

Seat to nic innego niż VW, tyle że tańszy. Ma to również minusy. Wykończenie nieco gorsze. Silniki MPI nie grzeszą dynamiką. Użytkownicy narzekają na nieszczelne reflektory – parują od wewnątrz.

Ok!

Do twojej floty wybraliśmy…

… pięciodrzwiową Ibizę, 1,2 MPI w wersji Reference z fabryczną instalacją LPG za 46 280 zł (cena auta – 42 490, dopłata za LPG – 3 790 zł ) Wybraliśmy najsłabszy silnik benzynowy ze względów ekonomicznych. Cena diesla (od 55 833 zł) jest wysoka. A jeśli wziąć pod uwagę ceny ON na stacjach, opłaci się wyłącznie przy naprawdę wysokich przebiegach, tak powyżej 60 tys. km rocznie. To prawda, że floty jak pies do jeża podchodzą do aut z LPG. Bo wymagają częstszego serwisu, bo benzynę i tak trzeba lać itd. Ale czasy takie, że floty, dotychczas zakochane w dieslach, szukają możliwości oszczędzania na paliwie. Ceny oleju napędowego i wyższa cena zakupu auta z silnikiem diesla powodują, że to wysokoprężne uczucie słabnie. To najlepszy czas by spróbować LPG. Cena paliwa cały czas poniżej 3 zł za litr. A producent daje gwarancję. Nie proponujemy wyższego standardu wyposażenia bo czasy zbytkom nie sprzyjają. Cztery elektryczne szyby, radio i kolorowe lusterka lepiej zamienić na fabryczną instalacje LPG. Silnik 1,2 MPI jest mało żwawy. Na gazie będzie jeszcze gorzej. Ale to najtańsze z możliwych rozwiązań. Dziś nie stać nas na dodatkowe konie mechaniczne – z takiego założenia wyszliśmy.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 46 280 zł brutto

Na kredyt: miesięczna rata 1153,32 zł

Wpłata własna 10 proc. Okres kredytowania 40 miesięcy. Oprocentowanie 10,99 proc. (zmienne). Całkowity koszt kredytu 13 706,81 zł. Symulację przygotował Volkswagen Bank* W leasingu: miesięczna rata 955 zł (netto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 7,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*

Wynajem (leasing z serwisem): 819 zł (netto) miesięcznie

20 proc. opłaty wstępnej. Okres finansowania: 48 miesięcy. Wykup maksymalny: 34,6 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane