Auto do floty: Jak taczka w ogrodzie

Marcin Bołtryk
opublikowano: 2011-11-04 10:01

Doświadczenie w pracy z firmami procentuje. Świetna obsługa posprzedażna. To auto do pracy i tylko do pracy - Skoda Praktik.

Auto dla floty: Skoda Praktik

Skoda Praktik (fot. Skoda)
Skoda Praktik (fot. Skoda)
None
None

Silnik benzynowy

Silnik dwunastozaworowy, dostępny wyłącznie z pięciobiegową skrzynią manualną

pojemność 1,2 l moc 70 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 15,9 s prędkość maksymalna 159 km/h spalanie: w cyklu miejskim 8,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,0 l/100 km

Silnik szesnastozaworowy, dostępny wyłącznie z pięciobiegową skrzynią manualną

pojemność 1,4 l moc 85 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,0 s prędkość maksymalna 171 km/h spalanie: w cyklu miejskim 8,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,3 l/100 km

Silnik diesla

Silnik doładowany, dostępny wyłącznie z pięciobiegową skrzynią manualną

pojemność 1,2 l TSI moc 85 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,6 s prędkość maksymalna 172 km/h spalanie: w cyklu miejskim 7,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,9 l/100 km

Silnik doładowany, dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną, filtr cząstek stałych

pojemność 1,2 l TDI moc 75 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 15,5 s prędkość maksymalna 162 km/h spalanie: w cyklu miejskim 6,0 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,1 l/100 km

Silnik doładowany, dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną, filtr cząstek stałych

pojemność 1,6 l TDI moc 90 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,3 s spalanie: w cyklu miejskim 5,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,1 l/100 km

Czy wiesz, że...

Skodę Praktik możesz zamówić z fabryczną instalacją gazową (LPG). Opcja ta dostępna jest z 85-konnym silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l. Warto? Naszym zdaniem nie. Taka opcja wymaga dopłaty (4650 zł). Skoda z taką instalacją kosztuje więc 48 450 zł. Jeśli wspomnieć o rządowych zakusach na zyski ze sprzedaży gazu oraz wyższe zużycie tego paliwa, częstsze przeglądy i ograniczenia (np. zakaz wjazdu na parkingi podziemne), po prostu nie warto się w to pchać. Duże floty nie korzystają z gazu. Ich menedżerowie wiedzą, co robią.

Aktualne promocje

Skoda Praktik jest obecnie dostępna z upustem 2850 z

Do twojej floty wybraliśmy…

Skodę Praktik 1,2 TSI za 44 800 zł. Ciężki był to wybór, ale padło na jednostkę benzynową z doładowaniem. Punktem wyjścia była cena. Miało być tanio. I jest — 44 800 zł. Nie proponujemy diesla, bo: jest droższy, najsłabsza jednostka wysokoprężna, choć świetna, wymaga dopłaty (w stosunku do naszej propozycji) 9 410 zł, a osiągi odczuwalnie gorsze. Zgadzamy się, że diesel jest oszczędniejszy, ale w przypadku silników TSI naprawdę nie mamy do czynienia z „wirem” w baku . W cyklu miejskim TSI pali o 1,1 litr paliwa więcej niż słabszy diesel. W trasie różnica spada do 0,8 litra. Ma być tanio, zatem odzieramy naszą propozycję ze wszystkiego, co wymaga dopłaty. Oto Praktik w wyposażeniu standardowym. Do roboty ma być, a nie do słuchania muzyki. Postawiliśmy na silnik TSI, bo w odróżnieniu od wolnossących benzyniaków jest żwawy. Nigdy nie będzie królem szos, ale bez problemu poradzi sobie – i to całkiem sprawnie – z załadowaną po dach „paką”.

Warto kupić bo…

Doświadczenie w pracy z firmami procentuje. Świetna obsługa posprzedażna. To auto do pracy i tylko do pracy. Warto się nim interesować tylko wtedy, gdy szukasz takiego. Skoda, podobnie jak Fiat, już kilka tygodni temu rozpoczęła wyprzedaż rocznika. Praktika można upolować z niezłą zniżką. Od zakupu Praktika można odliczyć VAT.

Trzeba pamiętać, że…

To nie Roomster – choć wygląda podobnie. Można nim przewozić paczki, lodówki psa i kota, ale nie teściową. Całkowity brak tylnej kanapy. Wyposażenie! Każde nawet najskromniejsze doposażenie tego auta kosztuje. W wersji podstawowej jest… samochód. Kupowanie tego auta z myślą o firmie i o rodzinie jednocześnie to błąd.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 44 800 zł

Na kredyt: miesięczna rata 1105,72 zł

Czas kredytowania 48 miesięcy, bez wpłaty własnej. Oprocentowanie nominalne 3,99 proc. Roczna rzeczywista stopa oprocentowania 18,55 proc. Prowizja bankowa 5 proc. Ubezpieczenie Life i pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych za pośrednictwem Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy, ubezpieczenie komunikacyjne – 2110 zł płatne gotówką (symulację przygotował Volkswagen Bank*). W leasingu: miesięczna rata: 749 zł netto

Czas trwania umowy 48 miesięcy, 20 proc. opłaty wstępnej, wykup 8,5 proc. (symulację przygotował Masterlease*). Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata: 629 zł netto

Czas trwania umowy 48 miesięcy, wykup maksymalny 36 proc. — rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu 60 tys. km oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych (symulację przygotował Masterlease*).

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Ważna liczba

116

Tyle autoryzowanych serwisów Skody jest w Polsce.

Gwarancja

2 lata gwarancji podstawowej bez limitu kilometrów na wszystkie wady spowodowane przez producenta, a dokładniej: na nowe samochody, na oryginalne części zamienne Skoda, na oryginalne akcesoria Skoda.

3 lata bez limitu kilometrów na brak usterek powłoki lakierniczej.

12 lat bez limitu kilometrów, na brak perforacji nadwozia.

Wyposażenie

Praktik jest oferowany z jedną wersją wyposażania. Powiedzieć o standardowym wyposażeniu tej Skody, że jest ubogie, to tak jakby powiedzieć, że Edyp lubił mamę. Golizna, pustostan, czyli mniej niż minimum absolutne. Za resztę trzeba dopłacić. A co jest? Dwie poduszki, ABS i pasy z napinaczami, do tego wspomaganie kierownicy. W cennikach wspominają o schowkach we wnętrzu, ale my uważamy, że nie wypada. Czego nie ma? Reszty nowoczesnego samochodu. Dopłaty wymaga: zapalniczka (100 zł), instalacja radiowa (bez radia, ale za to z 4 głośnikami) – 500 zł. Centralny zamek 1 tys. zł a manualna klimatyzacja 3,6 tys. zł itd. Słowem wersja podstawowa jest naprawdę podstawowa. Z drugiej strony dobrze, że tak jest. To jest auto do pracy i jeśli właściciel firmy uzna, że klimatyzacja czy zapalniczka nie jest mu potrzebna, nie musi jej kupować. Plus takiego rozwiązania jest jeden — żaden pakiet czy gotowa wersja wyposażenia nie zmusza do kupowania rzeczy, których się nie chce. Cena jest najważniejsza.

Miejsce

Pojemność bagażnika niebagatelna. Wszak to auto dostawcze. 1,9 tys. litrów. Do tego ponad 2 mkw. do dyspozycji. Maksymalna długość przewożonych przedmiotów może wynosić niemal 1,6 m, a wysokość prawie metr. Auto wyposażone w czternastocalowe koła legitymuje się ładownością 550 kg, w szesnastocalowe – 640 kg.