Podniecać? Nigdy im się to nie zdarzało. Tymczasem nowa Yaris to nie tylko kontynuacja niezawodności poprzedników. To również ekscytujący ciąg dalszy historii małych Toyot.

Cena: 39 900 – 67 400 zł złbrutto
Silnik benzynowy
Silnik trzycylindrowy, dwunastozaworowy, dostępny wyłącznie z 5-biegową skrzynią manualną
poj. 1,0 VVT-i moc 70 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 15,3 s prędkość maksymalna 155 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 3,6 tys. obr./min) 93 Nm spalanie: w cyklu miejskim 5,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,2 l/100 km
Silnik diesla
Czterocylindrowy silnik doładowany, filtr cząstek stałych, dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną
poj. 1,4 D-4 moc 90 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,8 s prędkość maksymalna 178 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 1,8-2,6 tys. obr./min) 205 Nm spalanie: w cyklu miejskim 4,8 l/100 km w cyklu pozamiejskim 3,4 l/100 km
Silnik czterocylindrowy,szesnastozaworowy, dostępnyz 6-biegową skrzynią manualnąlub przekładnią zautomatyzowanąMultidrive S
poj. 1,33 Dual VVI moc 69 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,7 s z Multidrive S 12,6 s
prędkość maksymalna 117 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 4,0 tys. obr./min) 125 Nmspalanie: w cyklu miejskim 6,8 l/100 kmz Multidrive S 6,2 l/100 kmw cyklu pozamiejskim 4,5 l/100 kmz Multidrive S 4,5 l/100 km
Miejsce
Pojemność bagażnika bez składania siedzeń to 286 litrów. Bagażnik ma wtedy szerokość 1365 mm i długość 710 mm. My jednak proponujemy dwuosobową wersję z homologacją ciężarową. Dzięki pozbyciu się tylnej kanapy przestrzeń bagażowa urosła do ponad 1,3 tys. l. Autem można przewieźć ponad 450 kg towaru.
Wyposażenie
Terra – wersja podstawowa. W dzisiejszych czasach absolutne minimum. Oferuje cztery poduszki powietrzne, ABS, EBD i centralny zamek, choć bez możliwości sterowania nim pilotem. Auto nie ma klimatyzacji ani skórzanych dodatków, ma za to radio CD z MP3 i 6 głośnikami, elektrycznie regulowane lusterka, wspomaganie kierownicy i komputer pokładowy. Nie najlepiej prezentują się oferowane z tą wersją małe 14-calowe felgi stalowe.
Luna – wersja bogatsza o manualną klimatyzację, skórzane dodatki (kierownica i gałka zmiany biegów), kilka chromowanych elementów i „miękkie materiały wykończeniowe” – cokolwiek to oznacza. Do tego nieco większe, bo 15-calowe stalowe felgi. Centralny zamek daje się sterować pilotem, a kierowca ma przed oczami obrotomierz (tak, tak, w najuboższej wersji go brakuje). Luna jest droższa o 5 tys. zł od auta z wyposażeniem podstawowym.
Sol – niegdyś najwyższy pakiet wyposażeniowy w Yarisie. Dziś zaledwie środkowy. Droższa o 2,9 tys. zł od wersji Luna
(i o 7,9 tys. zł od podstawowej). Zawartość to Luna + kurtyny powietrzne, poduszka kolanowa kierowcy i system stabilizacji toru jazdy. Do tego system multimedialny Toyota Touch, bluetooth i kamera cofania. Felgi? Wciąż stalowe.
Prestige – Wersja droga i niedostępna z najsłabszym silnikiem benzynowym. Wymaga dopłaty 9,3 tys. zł (w stosunku do wersji podstawowej). W zamian zbytek (poza kołami – te wciąż stalowe). W środku wersja Sol i dwustrefowa klimatyzacja, chłodzony schowek i przedni podłokietnik.
Dynamic – Wersja „lanserska”, zarezerwowana wyłącznie dla najmocniejszej jednostki benzynowej. Ma wszystko to co wersja Prestige, ale jest od niej o 1,9 tys. zł droższa. Za co ta dopłata? A np. za felgi. W końcu pojawiają się aluminiowe i to od razu 16-calowe. Zawieszenie jest nieco utwardzone. Do tego sportowa kierownica, przyciemniane klosze lamp, tapicerka ze skórzanymi elementami, panoramiczny dach i tylny spojler. I wszystko gra, poza ceną. Od 55,2 tys. zł.
Czy wiesz, że...
Yaris w najnowszej odsłonie może być wyposażona w rewelacyjny system multimedialny Toyota Touch & Go. W odmianie Sol jest seryjnie montowany system Toyota Touch, w skład którego wchodzą: 6,1-calowy ekran dotykowy, radio (CD, MP3, WMA), bluetooth, gniazdo USB (współpracujące z iPodem) i możliwość śledzenia statystyk podróży. W wersji Touch & Go (wymagającej 1,9 tys. zł dopłaty) są dodatkowo: nawigacja satelitarna w języku polskim z komunikatami drogowymi, aplikacje multimedialne (SMS, prognoza pogody, Facebook) i kamera cofania. Co ciekawe, nawigacja małej Yaris jest zintegrowana z Google Local Serach, co pozwala znaleźć np. interesującą nas firmę. Nie ma co liczyć, że którykolwiek szef floty podpisze zgodę na zakup Yarisa z tym systemem dla przedstawiciela handlowego, ale jeśli szukasz auta dla siebie, warto się tym cudeńkiem zainteresować.
Warto kupić bo…
To nowy model. Jest ładniejszy, choć to rzecz gustu Poprzednie wcielenia Yaris cieszyły się dobrą opinią (jedno z najmniej awaryjnych aut na rynku) i ogromnym zainteresowaniem. Jest spora szansa, że Yaris III powtórzy ten sukces. W końcu przeniesiono zegary ze środka deski rozdzielczej, czyli tam, gdzie być powinny. Przed oczami kierowcy. Wewnątrz Yaris III dysponuje imponującą przestrzenią. Układ jezdny małej Toyoty to jej najlepsza część. Samochód, choć mały, prowadzi się jak dorosły – dostojnie.
Trzeba pamiętać, że…
Proponowany przez nas silnik jest ospały. Reszta też nie grzeszy dynamiką. Z tym zawieszeniem Yaris poradziłaby sobie z dużo wyższą mocą. Yaris nie należy do cenowych okazji. Wyposażając auto w dodatkowe gadżety, spokojnie można wywidnować cenę do 70 tys. zł. Kupując wersję bez homologacji ciężarowej (czytaj: z tylną kanapą), nie można liczyć na płaską powierzchnię załadunku. Nawet po złożeniu oparć pozostaje kaskada.
Do twojej floty wybraliśmy…
…trzydrzwiową Toyotę Yaris w dwuosobowej wersji ciężarowej, 1.0VVT-i,Terra za 42 000 zł (39 900 zł + 2100 zł dopłaty za dwuosobową homologację ciężarową). Wybraliśmy najsłabszy silnik benzynowy ze względów ekonomicznych. Cena diesla (od 55,4 tys. zł) powala na kolana – bez szans, że trafi do floty. To prawda, że diesel pali mniej. Ale przy różnicy w cenie (ponad 15 tys. zł) i dzisiejszej cenie litra ON (ponad 5,5 zł) różnica w spalaniu (średnio 0,9 l na 100 km) między najsłabszą jednostką benzynową a dieslem już nie jest na korzyść silnika wysokoprężnego. Jeśli auto pokonuje rocznie 40 tys. km, to – uwzględniając różnice w spalaniu i cenach paliwa – zakup diesla zwróci się po około 9 latach. Proponujemy najprostszą wersję wyposażenia, bo ma wszystko, czego potrzeba: cztery poduszki, niezłe radio i ABS. Że nie ma klimatyzacji? Cóż, idzie kryzys. Namawiamy, by dopłacić do wersji „ciężarowej” z dwóch powodów. Po pierwsze, podatkowych, po wtóre, praktycznych. Przedstawiciel handlowy rzadko wozi pasażerów, często towary. W ciężarowej odmianie Yaris będzie mu zdecydowanie wygodniej.
Jak kupić, jak zapłacić?
Za gotówkę: 42 000 zł brutto
*Symulacja nie jest ofertą handlową.
Na kredyt: miesięczna rata 918,75 zł
Kredyt promocyjny „dwa lata bez odsetek”, wpłata własna 21 000 zł, finansowana prowizja bankowa 5 proc. kwoty kredytu, kwota kredytu 22 050,00 zł (zawiera prowizję bankową), okres umowy 24 miesiące, oprocentowanie nominalne w skali rocznej 0 proc., rzeczywista roczna stopa oprocentowania 10,73 proc. Łączna kwota kosztów kredytu: 2223,15 zł, w tym koszt zabezpieczeń 1173,15 zł. Wyliczenie uwzględnia szacunkowy koszt ubezpieczenia komunikacyjnego AC (3,8 proc.). Symulację przygotował Toyota Bank* W leasingu: miesięczna rata 892 zł (netto)
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 6,9 proc. Symulację przygotował Masterlease* Wynajem (leasing z serwisem): 744 zł (netto) miesięcznie
20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 34,3 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. i koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*