Auto do floty: Antidotum na ciasnotę

opublikowano: 09-02-2012, 06:00

Podobno kierowcy dzielą sie na tych, którzy krytykują smarta i tych, którzy już go kupili. Prawda jest taka, że to małe auto może usprawnić flotę służbową. Warunek jest jeden – należy od niego oczekiwać tyle, ile może dać. A i cena wyda się niewygórowana. Oto smart fortwo city coupe.

Czy wiesz, że...

Wyświetl galerię [1/3]

Smart Fortwo (fot. Smart)

Producent smarta przygotował dwie specjalne oferty. Pierwsza jest dla przedsiębiorców, druga dla pasjonatów. Smart businessclass to propozycja dla przedsiębiorców.

Auto z benzynowym 61-konnym silnikiem i całkiem niezłym wyposażeniem (ESP/ABS, klimatyzacja, radio z MP3) kosztuje nieco ponad 30 tys. zł (netto). Za ten sam model (bez radia i klimatyzacji) spoza tej oferty trzeba zapłacić ponad 32 tys. zł (netto).

Szkopuł w tym, że aby z niej skorzystać, trzeba kupić jednorazowo minimum trzy auta. Kolejna oferta – dla pasjonatów – to smart Brabus.

Wersja mocniejsza (silnik benzynowy, 999 cm sześc. i 98 KM), o sportowej stylizacji (centralnie umieszczony wydech, 16-calowe felgi) i wysoka cena – od 55,4 tys. zł netto. Jeśli jednak znajdzie się ktoś , dla kogo to za tanio producent ma jeszcze jedną propozycję – Brabus Xclusive – to kompletnie wyposażone dwuosobowe auto kosztuje ponad 65 tys. zł (netto).

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, trzycylindrowy, dostępny wyłącznie ze zautomatyzowaną, pięciostopniową przekładnią manualną, układ mhd*

poj. 999 cm sześc. moc 61 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 16,7 s prędkość maksymalna 145 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 3,0 tys. obr./min) 89 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,0 l/100 km

Silnik rzędowy, trzycylindrowy, dostępny wyłącznie z zautomatyzowaną, pięciostopniową przekładnią manualną , układ mhd*

poj. 999 cm sześc. moc 71 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,3 s prędkość maksymalna 145 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 4,5 tys. obr./min) 92 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,0 l/100 km

Silnik rzędowy, trzycylindrowy, silnik dostępny wyłącznie z zautomatyzowaną, pięciostopniową przekładnią manualną

poj. 999 cm sześc. moc 84 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,9 s prędkość maksymalna 145 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 3,25 tys. obr./min) 120 Nm spalanie: w cyklu miejskim 6,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,0 l/100 km

Silnik diesla

Silnik rzędowy, trzycylindrowy, dostępny wyłączniez zautomatyzowaną, 5-stopniową przekładnią manualną.

poj. 799 cm sześć. cdi moc 45 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 19,8 s prędkość maksymalna 135 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 2,0-2,5 tys. obr./min) 110 Nm spalanie: w cyklu miejskim 3,4 l/100 km pozamiejskim 3,2 l/100 km

Miejsce

Smart nie jest autem przestronnym. Mieści dwie osoby. Bagażnik ma pojemność 220 l. Po złożeniu fotela pasażera – 340 l. Ale oczywiście wtedy pasażer wraca do domu taksówką. Ładowność smarta to 270 kg.

*mhd – to układ Start&Stop. Silnik jest wyłączany, kiedy prędkość samochodu spada poniżej 8 km/h (gdy np. podjeżdżamy do świateł czy jedziemy w korku). Rozruszniko-alternator włącza silnik, kiedy ruszamy. Według producenta takie wygaszanie silnika pozwala na oszczędności od 8 do nawet 15 proc. paliwa.

Wyposażenie

Pure – wersja podstawowa. ABS, ESP, dwie poduszki powietrzne, składany fotel pasażera, schowek w burcie bagażnika (za wyjątkiem modelu z silnikiem 61 KM), zdalnie sterowany centralny zamek, ogrzewanie tylnej szyby, ręcznie otwierane szyby boczne, 15-calowe stalowe felgi.

Pulse – to wersja Pure bogatsza o panoramiczny (nie otwierany) dach, elektryczne sterowanie bocznymi szybami, 15-calowe aluminiowe felgi, halogeny oraz kilka dodatków stylistycznych. Wersja wymaga dopłaty (około 5 tys. zł) i nie jest dostępna z dwoma najmocniejszymi silnikami benzynowymi (84 i 98 KM).

Passion – kolejny poziom. Czyli wersja Pulse wzbogacona o zautomatyzowaną skrzynię z funkcją automatu, klimatyzację, ciekawsze aluminiowe felgi (15-calowe). Bagażnik wyposażono w roletę (roletkę).

Passion jest droższy od najprostszej wersji Pure — o około 7 tys. zł. Co oznacza, że najtańszego smarta z tym wyposażeniem (benzynowy, 71 KM) można kupić za ponad 49,8 tys. zł.

Ważna liczba

6 Liczba serwisów autoryzowanych smartów w Polsce, do końca 2012 r. ma ich być 12.

Trzeba pamiętać, że…

Długa trasa w smarcie to mordęga Skąpa sieć serwisów w Polsce to kłopot Za porównywalne pieniądze można mieć dużo bardziej uniwersalne auto.

Do twojej floty wybraliśmy…

Smarta Fortwo City Coupe z benzynowym silnikiem o mocy 61 KM oraz z podstawowym pakietem wyposażenia za 32 032,52 zł (39400 zł brutto).

Proponujemy najsłabszy silnik benzynowy ze względu na cenę. Diesel jest droższy o niemal 5 tys. zł. Jest, co prawda, sporo oszczędniejszy (w mieście spala nawet o 2,7 l paliwa na 100 km mniej). Brakuje go jednak w ofercie businessclass.

Wersja wyposażenia Pure. To dlatego, by dyrektor finansowy nie krzyczał, że tyle pieniędzy trzeba zapłacić za takie małe auto.

Oczywiście „za te pieniądze” można kupić inny bardziej praktyczny pojazd. Nie można jednak mieć innego, bądź co bądź prestiżowego auta miejskiego.

61-konny silnik benzynowy doskonale spisuje się jako napęd małego i lekkiego samochodziku. Sprawne wyprzedanie – owszem, ale tylko w miejskiej dżungli. Opuszczanie jej w smarcie to nie najlepszy pomysł.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 32032,52 zł (39400 zł brutto)

Na kredyt: miesięczna rata : 996,63 zł (brutto)

0 proc. opłaty wstępnej (kwota kredytu 39, 4 tys. zł), okres finansowania 48 miesięcy. Oprocentowanie zmienne 9,85 proc., rzeczywista roczna stopa oprocentowania 12,09 proc. Suma opłat przed uruchomieniem kredytu – 1185 zł. Symulację przygotował Mercedes-Benz Bank Polska*

W leasingu: miesięczna rata 605 zł (netto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 20 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 565 zł (netto)

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 42 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu