Auto do floty: Niesłusznie pomijany

opublikowano: 10-02-2012, 10:29

W Polsce za Chevroletem ciągnie się zła opinia z czasów współpracy tej firmy z Daewoo. Tymczasem nowe modele nie maja nic wspólnego z jakościowo podejrzanymi produktami tamtej epoki. Auto do floty: Chevrolet Cruze 5D.

Cruze’owi warto dać szansę, tym bardziej, że teraz występuje też w lubianej w naszym kraju odmianie pięciodrzwiowej.

Zobacz więcej

Chevrolet Cruze 5D (fot. Chevrolet)

Wyposażenie

LS – wersja podstawowa według Chevroleta zasługuje na ABS, system kontroli trakcji, system stabilizacji toru jazdy, cztery poduszki powietrzne oraz dwie kurtyny, radio z CD i możliwością odtwarzania mp3 podłączone do czterech głośników. Do tego komputer pokładowy, elektrycznie sterowane szyby z przodu oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka. Tylna kanapa składana i dzielona (40/60). Całość spoczywa na szesnastocalowych stalowych kołach. Wersja zarezerwowana dla silników benzynowych.

LT – to wersja LS bogatsza o manualną klimatyzację, alarm,

elektryczne sterowanie szybami z tyłu. Kierownica w tej wersji jest regulowana w dwóch płaszczyznach i pokryta skórą. Wpodłokietniku – schowek. Do tego tempomati klamki w kolorze nadwozia. Auto z wyposażeniem LT jest droższe od tego z pakietem LS o 6,8 tys. zł (ceny zaczynają się od 54 990 zł brutto).

LT+ – to (jak nazwa wskazuje) wersja LT plus: szesnastocalowe felgi aluminiowe, reflektory przeciwmgielne, czujniki parkowania (z tyłu) i… schowek na okulary. To także skromny plus do ceny. LT+ jest droższa od LT o 2,5 tys. zł, a od wersji najuboższej (LS) o 9,3 tys. zł.

LTZ – ostatni poziom. Ma wszystko to co poprzednie, z tym, że klimatyzacja jest automatyczna (z czujnikiem wilgotności powietrza), reflektory mają czujniki światła, wycieraczki – czujniki deszczu, muzyka płynie nie z 4 lecz z 6 głośników. Jest też nawigacja (także w języku polskim)i elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Koła aluminiowe – 17 cali. Jak na najwyższą wersję przystało, nie jest tanio. Różnica w stosunku do wersji LS to 18,1 tys. zł. Zatem ceny Cruza 5d w tej wersji zaczynają się od 66 290 zł brutto.Wersja ta nie jest dostępna z benzynową jednostką 1,6 l.

Miejsce

Pojemność bagażnika to 413 l. Po złożeniu tylnej kanapy można ją powiększyć do 883 l. Masa własna to 1305 kg, dopuszczalna masa całkowita – 1818 kg.

Gwarancja

3 lata lub 100 tys. km.

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dostępny z pięciostopniową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegowym automatem

poj. 1600 cm sześc. moc 124 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,0 s z automatem 12,7 s prędkość maksymalna 190 km/h z automatem 185 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 4,2 tys. obr./min) 154 Nm spalanie: w cyklu miejskim 8,9 l/100 km z automatem 10,3 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,2 l/100 km z automatem 5,7 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dostępny z pięciostopniową manualną skrzynią biegów lub sześciobiegowym automatem

poj. 1800 cm sześc. moc 141 KM przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,1 s z automatem 10,4 s prędkość maksymalna 200 km/h z automatem 195 km/h maksymalny moment obrotowy (przy 3,8 tys. obr./min) 176 Nm spalanie: w cyklu miejskim 8,9 l/100 km z automatem 10,7 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,2 l/100 km z automatem 5,5 l/100 km

Silnik diesla

Silnik rzędowy, czterocylindrowyCommon Rail, szesnastozaworowy,dostępny z pięciostopniowąmanualną skrzynią biegów lubsześciobiegowym automatem

poj. 2000 cm sześc. moc 163 KMprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,5 s

z automatem9,8 s

prędkość maksymalna 205 km/hz automatem 209 km/hmaksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,75 tys. obr./min) 360 Nmspalanie: w cyklu miejskim 7,7 l/100 kmz automatem 8,7 l/100 kmpozamiejskim 4,4 l/100 kmz automatem 5,0 l/100 km

Czy wiesz, że...

Od kilku dni w ofercie Cruze’a dostępna jest nowa jednostka napędowa. To diesel o pojemności 1,7 l i mocy 130 KM. Silnik rozwija 300 Nm momentu obrotowego (przy 2–2,5 tys. obr./min). Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w niespełna 10 s. Maksymalną prędkość auta z tym silnikiem określono na 200 km/h. Na razie silnik ten można zamówić z jednym pakietem wyposażenia (LT+). Fakt ten powoduje, że cena przekracza 70 tys. zł. Jeśli jednak jesteś przekonany do silników benzynowych, Chevrolet przewidział możliwość fabrycznej instalacji gazowej (przy silniku 1,8). Zabieg taki wymaga dopłaty (3,9 tys. zł). Oznacza to, że najtańszego, pięciodrzwiowego Cruze’a można mieć za 58 190 zł (brutto). Co ciekawe, zgłaszając chęć skorzystania z tej opcji, dostaniemy auto specjalnie do tego celu przygotowane. Inne są m.in. uszczelki w silniku. Zabiegi te mają zminimalizować ryzyko szybszego zużycia silnika na skutek zasilania go LPG.

Warto kupić bo…

To niezła cenowa alternatywa dla sprawdzonych „flotowych” niemieckich czy japońskich kompaktów. Cruze nie ma nic wspólnego z niefortunnymi początkami Chevroleta w Polsce. Ma ciekawy, nowoczesny design.

Trzeba pamiętać, że…

Chevrolet nie jest firmą nastawioną na sprzedaż flotową. Benzynowe silniki są paliwożerne (osiągnięcie spalania podawanego przez producenta jest praktycznie niemożliwe). Użytkownicy narzekają na kiepskie wyciszenie kabiny.

Do twojej floty wybraliśmy…

Chevroleta Cruze z benzynowym silnikiem 1,6 o mocy 124 KM.

W wersji wyposażenia LS. Za 48 190 zł (brutto) + dopłata za alarm (800 zł). Razem: 48 990 zł. Stawiamy na silnik benzynowy ze względu na cenę. Dopóki w ofercie nie pojawi się nowy diesel, różnica w cenie między naszą propozycją a jedynym dieslem, jaki można zamówić z modelu Cruze 5D, jest nie do zaakceptowania. To aż 17 100 tys. zł. Wybraliśmy słabszą jednostkę benzynową z tego samego względu. Osiągi silnika 1,8 – w firmowym ujęciu wykorzystania auta – nie są warte, w naszej ocenie, dopłaty 6100 zł. Najprostsza wersja wyposażenia (LS) ma wszystko, co ma zapewnić bierne i czynne bezpieczeństwo kierowcy. Brakuje klimatyzacji. Trudno. Brakuje też alarmu. Ale aby go mieć w standardzie, trzeba by dopłacić do wersji LT (tej z klimatyzacją). To 6,8 tys. zł. W niepewnych czasach radzimy zrezygnować z klimatyzacji i dopłacić za alarm (800 zł). Polecamy ręczną skrzynię biegów. Automat w tym silniku to nie tylko zwiększone zużycie paliwa (w cyklu miejskim o 1,4 l na 100 km), ale i gorsze osiągi.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 48 990 zł (brutto).

W leasingu: miesięczna rata 1032 zł (brutto).

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,8 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 880 zł (brutto).

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 32 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*. Kredyt: program finansowy 3x33%.

Wysokość wpłaty własnej: 16 656,60 zł. Całkowita kwota kredytu 35 531,21 zł. Oprocentowanie 0%. Całkowity koszt kredytu 5598,32 zł. (obejmuje składkę ubezpieczenia AC, prowizję i koszt ubezpieczenia ochrony prawnej). Czas obowiązywania umowy 24 miesiące. Dwie raty po 17 765,61 zł. Symulację przygotował Getin Noble Bank.*

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu