Auto do floty: kosztowne pomysły

Citroen C3 Picasso nie jest po prostu powiększoną odmianą modelu C3. Jest innym autem, zbudowanym według innego pomysłu. A sam pomysł jest świetny, wykonanie zaś niczego sobie. Ale chyba musieli się nad nim sporo natrudzić, bo zdrowo sobie liczą. Zresztą tak już jest: downsizing dotyczy silników, nie cenników.

Miejsce

Citroen C3 Picasso (FOT. Citroen)
Zobacz więcej

Citroen C3 Picasso (FOT. Citroen)

Bagażnik C3 Picasso ma pojemność 385 litrów do poziomu półki. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1506 l – do dachu. Dla porównania: konkurencyjny Fiat 500L ma bagażnik o pojemności 400 l do półki i 1310 l do dachu.

Wybraliśmy…

Citroena C3 Picasso z silnikiem benzynowym 1,6 i wyposażeniem Seduction za 65 500 zł.

Trzeba pamiętać, że…

C3 Picasso ma wyjątkowo komfortowo zestrojone zawieszenie.

Wielbiciele „citroenowskiego” podejścia do motoryzacji będą zachwyceni.

ESP przy silnikach benzynowych jest dostępne wyłącznie za dopłatą (1900 zł).

C3 Picasso jest kiepsko wyciszone.Niedawno zadebiutował Fiat 500L i też jest fajny.

Warto kupić, bo…

Świetne rozwiązanie dla właściciela malutkiej firmy z nieco większą rodziną i psem.

Czy wiesz, że…

120 koni mechanicznych i wolnossący silnik benzynowy przy odpowiednim traktowaniu może okazać się remedium na ceny diesli i ceny benzyny. I to bez wyrzeczeń. Auto z tym silnikiem jest sprawne – nawet z pełnym obciążeniem. Ale jeśli robisz więcej niż 30 tys. km rocznie, wybierz diesla.

Wyposażenie

Podstawowe wyposażenie jest zbyt podstawowe. Stawiamy na środkowy pakiet.

Warto zwrócić uwagę na proponowane od czasu do czasu limitowane serie wyposażenia. My z zasady opieramy się na „standardowej” ofercie. Ale ty nie musisz.

Nie inwestujemy w żadne dodatki, bo C3 Picasso i tak nie wypada najlepiej cenowo na tle konkurencji. Nie chcemy go pogrążyć (bo na to nie zasługuje) i nie chcemy zawału serca u twojego księgowego.

Attraction. Wersja bazowa (czytaj: najtańsza). Dostępna tylko z mniejszym silnikiem benzynowym (cena 57 400 zł) lub słabszym dieslem (67 200 zł). Na pokładzie… szału nie ma. Jest ABS i automatyczne włączanie świateł awaryjnych przy nagłym hamowaniu. Są poduszki (przednie i boczne). Jest komputer pokładowy i trzeci tylny zagłówek. Pasy bezpieczeństwa z napinaczami, tylna kanapa z systemem isofix. Do tego: zdalnie sterowany centralny zamek, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i chromowane wewnętrzne klamki. Zewnętrzne są czarne. Boczne listwy i lusterka oraz zderzaki też czarne i plastikowe. Przednie szyby sterowane elektrycznie, lusterka boczne podobnie, tylna kanapa składana i dzielona (60/40). Schowki w drzwiach i w przedniej konsoli. C3 Picasso Attraction spoczywa na 15-calowych stalowych kołach (opony 195/60).

Seduction. Ceny C3 Picasso z tym pakietem wyposażenia zaczynają się od 63 400 zł (1,4 VTi). Seduction jest dostępny ze wszystkimi silnikami poza najmocniejszym dieslem. Na pokładzie pakiet Attraction wzbogacony o tzw. pakiet bezpieczeństwa (kurtyny powietrzne i regulator prędkości z ogranicznikiem), reflektory przeciwmgłowe, wskaźnik niezapiętych pasów i chrom (trochę wstawek wewnątrz, na klapie bagażnika i przednim zderzaku). W oparciach przednich foteli są kieszenie, osłony bocznych lusterek częściowo w kolorze nadwozia. Jest manualna klimatyzacja i radio CD MP3 z czterema głośnikami i sterowaniem z koła kierownicy. Schowek (przed pasażerem z przodu) jest chłodzony. Aha, byłbym zapomniał: wykończenie zderzaków nie jest czarne i matowe jak w wersji Attraction. Jest czarne i polakierowane. I jeszcze jedna informacja: jeśli wybierzesz silnik HDi 115 lub e-HDi, otrzymasz również ESP. Koła stalowe, 16- calowe (opony 195/55).

Exclusive. Pakiet najbogatszy. Dostępny z mocniejszym silnikiem benzynowym i wszystkimi dieslami, przy czym dla najmocniejszego Exclusive jest jedyną opcją. Ceny od 71 100 zł. Na pokładzie obok zestawu Seduction znajdziemy: więcej chromu (wstawki w drzwiach i na zewnętrznych klamkach), automatyczną dwustrefową klimatyzację i kierownicę odzianą w skórę. W bagażniku – przenośna latarka. W lusterkach bocznych – podgrzewanie i funkcja elektrycznego składania. Jest też „radar” parkowania (z tyłu), a wskaźnik niezapiętych pasów obejmuje również tylną kanapę. Są automatyczne wycieraczki, automatyczny włącznik świateł mijania i otwór w oparciu tylnej kanapy (do przewożenia nart). Między przednimi fotelami – podłokietnik, a na dachu – relingi. We wnętrzu zainstalowano urządzenie o nazwie „rozpylacz zapachów” i dodatkowy schowek (w konsoli centralnej). Schowki wygospodarowano również pod podłogą w drugim rzędzie siedzeń. Oparcie fotela pasażera jest składane (a pod tym fotelem jest szuflada), tylne szyby – otwierane elektrycznie i fabrycznie przyciemnione. Do kompletu przeciwsłoneczne zasłonki bocznych tylnych szyb i wykończenie zderzaków na kolor zgodny z kolorem reszty auta. C3 Picasso Exclusive ma 16-calowe aluminiowe felgi.

 

Podobne u konkurencji*

Fiat 500L 1,4 95KM Pop Star Ford B-max 1,4 90 KM trend Kia Venga 1,6 125KM „M”

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów oraz limitowanych wersji).

Jak zapłacić?

Za gotówkę: 65 500 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

1263,34 zł – mBank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,61 proc.

1263,57 zł – Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 7,61 proc.

1324,32 zł – Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc.

Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl.

W leasingu (miesięczna rata):

1273 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 5,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata):

1051 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 33,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

62 000 zł 63 400 zł 49 490 zł

Silniki:

benzynowy

1,4 VTi. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy. Dostępny wyłącznie z manualną 5-stopniową skrzynią biegów. Napęd na przednią oś.

poj. 1397 ccm moc 95 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,0 obr./min) 135 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 12,2 s prędkość maksymalna 178 km/h spalanie: w mieście 8,6 l/100 km poza miastem 5,3 l/100 km

1,6 VTi. Czterocylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy. Dostępny wyłącznie z manualną 5-stopniową skrzynią biegów. Napęd na przednią oś.

poj. 1598 ccm moc 160 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,25 obr./min) 160 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,9 s prędkość maksymalna 188 km/h spalanie: w mieście 9,5 l/100 km poza miastem 5,6 l/100 km

Dostępny w Citroenie C3 Picasso silnik 1,6 e-HDi to tzw. mikrohybryda. To rozwiązanie, które łączy silnik spalinowy (w tym przypadku 92-konnego diesla) z systemem start&stoporaz systemem umożliwiającym odzyskiwanie energii podczas hamowania. Takie rozwiązania pozwala obniżyć emisję dwutlenku węgla i apetyt na paliwo. W porównaniu do 92-konnego silnika HDi ten z literką „e” potrzebuje w mieście około litra na 100 km mniej (w trasie pali niemal tyle samo). Jednak to „e” kosztuje. Zapłacisz – po pierwsze – osiągami (ze względu na zastosowaną przekładnię MCP auto przyspiesza od 0 do 100 km/h o ponad 2 s wolniej niż odpowiednik bez „e”). Po drugie – złotówkami: „e-HDi” jest o 4300 zł droższe od HDi.

Silniki Diesla

1,6 HDi 90. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany, 8-zaworowy. Dostępny wyłącznie z 5-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1560 ccm moc 92 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 obr./min) 230 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,4 s prędkość maksymalna 174 km/h spalanie: w mieście 5,6 l/100 km poza miastem 4,0 l/100 km

1,6 e-HDi 90. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany, 8-zaworowy. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną automatycznie sterowaną (MCP). Napęd na przednią oś.

poj. 1560 ccm moc 92 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 obr./min) 270 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 15,7 s prędkość maksymalna 174 km/h spalanie: w mieście 4,8 l/100 km poza miastem 3,9 l/100 km

1,6 HDi 115. Czterocylindrowy, rzędowy, doładowany, 8-zaworowy. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1560 ccm moc 115 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75 obr./min) 270 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,2 s prędkość maksymalna 184 km/h spalanie: w mieście 6,2 l/100 km poza miastem 4,2 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Auto do floty: kosztowne pomysły