Auto do floty: Odnowiony fundament

opublikowano: 18-05-2012, 09:35

Ibiza to ważny model dla Seata. Jest jednym z lepiej sprzedających się aut w swoim segmencie i, jak podkreślał w Genewie prezes firmy James Mur, fundamentem marki. Niedawno ów fundament przeszedł renowację. Auto do floty: Seat Ibiza

Nieznacznie zmieniono wygląd auta, ale nowa Ibiza kryje też wiele ciekawych rozwiązań technicznych — nowoczesne silniki TDI i TSI, przekładnie DSG oraz system start/stop.

Wyświetl galerię [1/2]

Seat Ibiza (fot. Seat)

Silnik benzynowy

Silnik rzędowy, trzycylindrowy, dwunastozaworowy, dostępny wyłącznie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,2 MPi

poj. 1198 ccm moc 70 KM maksymalny moment obrotowy (przy 3,0 tys. obr./min) 112 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,9 s prędkość maksymalna 163 km/h spalanie: w cyklu miejskim 7,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,4 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dostępny wyłącznie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,4 MPi

poj. 1390 ccm moc 85 KM maksymalny moment obrotowy (przy 3,8 tys. obr./min) 132 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,8 s prędkość maksymalna 177 km/h spalanie: w cyklu miejskim 8,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,7 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, turbodoładowany, dwunastozaworowy, dostępny z pięciostopniową manualną skrzynią biegów lub siedmiostopniową dwusprzegłową przekładnią DSG. Napęd na przednie koła. Silnik dostępny z obniżającym zużycie paliwa pakietem Ecomotive.

1,2 TSI

poj. 1197 ccm moc 106 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,55-4,10 tys. obr./min) 175 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,8 s z DSG 9,7 s prędkość maksymalna 190 km/h z DSG 190 km/h spalanie: w cyklu miejskim 6,5 l/100 km z DSG 7,0 l/100 km z Ecomotive 5,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim 4,4 l/100 km z DSG 4,4 l/100 km z Ecomotive 4,3 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, doładowany (turbo+kompresor), dostępny wyłącznie z siedmiostopniową dwusprzęgłową skrzynią DSG. Napęd na przednie koła.

1,4 TSI

poj. 1390 ccm moc 150 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,25-4,50 tys. obr./min) 220 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7,6 s prędkość maksymalna 212 km/h spalanie: w cyklu miejskim 7,5 l/100 km w cyklu pozamiejskim 5,1 l/100 km

Silnik diesla

Silnik rzędowy, trzycylindrowy, dwunastozaworowy, turbodoładowany, dostępny wyłącznie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła. Silnik dostępny z obniżającym zużycie paliwa pakietem Ecomotive.

1,2 TDI

poj. 1198 ccm moc 75 KM maksymalny moment obrotowy (przy 2,0 tys. obr./min) 180 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,9 s z Ecomotive 13,9 s prędkość maksymalna 168 km/h z Ecomotive 173 km/h spalanie: w cyklu miejskim 4,6 l/100 km z Ecomotive 4,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 3,3 l/100 km z Ecomotive 3,0 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, turbodoładowany, dostępny wyłącznie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,6 TDI

poj. 1598 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-2,5 tys. obr./min) 230 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,8 s prędkość maksymalna 178 km/h spalanie: w cyklu miejskim 5,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 3,6 l/100 km

Silnik rzędowy, trzycylindrowy, szesnastozaworowy, turbodoładowany, dostępny wyłącznie z pięciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

1,6 TDI

poj. 1598 ccm moc 105 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,5-2,5 tys. obr./min) 250 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,5 s prędkość maksymalna 188 km/h spalanie: w cyklu miejskim 5,1 l/100 km w cyklu pozamiejskim 3,6 l/100 km

Silnik rzędowy, czterocylindrowy, szesnastozaworowy, dostępny wyłącznie z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. Napęd na przednie koła.

2,0 TDI

poj. 1968 ccm moc 143 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,75-2,50 tys. obr./min) 320 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 8,2 s prędkość maksymalna 210 km/h spalanie: w cyklu miejskim 5,9 l/100 km w cyklu pozamiejskim 3,9 l/100 km

Wyposażenie

Refenence – pakiet skromny, tani, ale kompletny. Dostępny wyłącznie z beznynowymi jednostkami (70- i 85-konną) oraz dieslem 1,2. Wyposażenie Ibizy z tym pakietem tworzą: ABS, dwie czołowe poduszki powietrzne i dwie boczne (chroniące również głowy pasażerów), Isofix, automatycznie włączane światła awaryjne podczas nagłego hamowania, elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby (z przodu), centralny zamek (bez zdalnego sterowania), światła do jazdy dziennej, przednie reflektory z pojedynczym układem optycznym, radio (CD, MP3) z czterema głośnikami i pilotem sterowania przy kierownicy, lusterka zewnętrzne sterowane manualnie i w czarnych obudowach, zderzaki w kolorze nadwozia, czarne klamki, fotel kierowcy z możliwością regulacji wysokości, tylna kanapa składana (w całości). Jest manualna klimatyzacja z filtrem przeciwpyłowym i 14-calowe stalowe felgi z oponami 175/70. Zamiast koła zapasowego – zestaw naprawczy. Kierownica (z tworzywa) regulowana w dwóch płaszczyznach i komplet dywaników. Koniec. Ceny tak wyposażonej Ibizy zaczynają się od 43 990 zł (silnik benzynowy 70KM).

Style – pakiet przeznaczony dla trzech silników. Dwóch benzynowych (85 i 105 KM) i 90-konnego, diesla. W przypadku benzynowego silnika 1,4 MPi jest droższy o 5,3 tys. zł. W przypadku dwóch pozostałych nie jest droższy, bowiem silniki te nie są dostępne z niższym pakietem. Najtańsza Ibiza Style kosztuje 50 410 zł (napędza ją silnik 1,4 MPi). W skład wersji Style wchodzi to, co jest w pakiecie Reference oraz: zdalne sterowanie centralnym zamkiem, przednie reflektory z podwójnym układem optycznym, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne (ich obudowy odpowiadają kolorowi nadwozia), klamki w kolorze reszty auta, dzielona tylna kanapa, automatyczna klimatyzacja, komputer pokładowy i tempomat, 15-calowe felgi stalowe (opony 185/60). Kierownica i gałka zmiany biegów obszyte skórą.

FR – tę wersję można zamówić z silnikami benzynowymi (105 i 150 KM) oraz wysokoprężnymi (105 i 143 KM). Najtańsza Ibiza FR (1,2 TSI 105 KM) to wydatek 56 855 zł. Jednak za diesla z tym wyposażeniem zapłacimy minimum 67 055 zł. W zamian pakiet Style wzbogacony o: akumulator w bagażniku (poprawia wyważenie auta), sportowe zawieszenie (poprawia prowadzenie), przednie lampy przeciwmgielne (z funkcją doświetlania zakrętów), system kontroli trakcji i stabilizacji toru, przyciemniane szyby, sportowe siedzenia i regulowany na wysokość fotel pasażera. Ibiza FR spoczywa na 16-calowych aluminiowych felgach (opony 215/45).

Warto kupić, bo…

Bogata oferta silników. Od oszczędnych, ale i ospałych, po dynamiczne i paliwożerne. Każdy dobierze coś dla siebie. To wciąż najciekawszy stylistycznie model Seata. Słowem, Ibiza jest po prostu ładna. Ibiza sprzed face liftingu cieszyła się dobrą opinią o niezawodności. Ponieważ przeprowadzone zabiegi nie były gruntowne, jest duża szansa, że i najnowsze dziecko Seata będzie podobnie solidne.

Trzeba pamiętać, że…

Najsłabsze silniki są świetne do miasta, ale męczące w trasie. Osiągnięcie deklarowanych przez producenta wyników spalania wymaga kursu ekodrivingu i wyklucza pośpiech. Za bardzo podobne (nawet nieco mniejsze) pieniądze można mieć VW Polo, co prawda bez pakietu „ekologicznego”.

Miejsce

Bagażnik mieści ( zależnie od wersji) 270-292 litrów

Do twojej floty wybraliśmy…

Seata Ibizę 1,2 TDI Ecomotive z wyposażeniem Reference za 58 160 zł.

Najtańsze wyposażenie? Owszem proponowany silnik nie jest dostępny z innym. Na szczęście podstawa w Seacie jest kompletna. Do pełni flotowego szczęścia brakuje jedynie bluetootha. Dużo mówi się o odwrocie od diesli. Bo drogie, a cena ON wysoka. Ale 1,2 TDI może zaskoczyć. Oczywiście tylko oszczędnością, nie dynamiką. Proponujemy pakiet Ecomotive ze względów marketingowych. To tylko 3,3 tys. zł, by flotę uczynić ekologiczną. Jeszcze raz: Ibiza 1,2 TDI to świetne auto do miasta. Na dłuższych trasach potrafi zmęczyć małą mocą i niechęcią do wyprzedzania.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 58 160 zł.

W leasingu: miesięczna rata 1211 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 4,4 proc. Symulację przygotował Masterlease*. Wynajem (leasing z serwisem): miesięczna rata 1014 zł.

20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 32 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

VW Polo 1,2 TDI 75 KM Trendline57 200 złSkoda Fabia 1,2 TDI 75 KM Greenline56 850 złOpel Corsa 5D 1,3 CDTI 75 KM Enjoy54 900 złCitroen C3 1,4 HDi 70 KM Seduction56 500 złFiat Punto 5D 1,3 MultiJet 75 KM Estiva52 490 zł

*auta o zbliżonych osiągach, podobnym lub niższym wyposażeniu oraz takiej samejwersji nadwozia. Ceny brutto bez uwzględniania promocji i rabatów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu