Grupa Auto Partner, jeden z liderów na polskim rynku dystrybucji części zamiennych do samochodów osobowych, dostawczych i motocykli, opublikowała wyniki za pierwszą połowę 2025 r. W tym czasie zanotowała przychody przekraczające 2,2 mld zł, co stanowiło najlepszy półroczny wynik w historii spółki. W całym 2024 r. firma osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie ponad 4,1 mld zł, co oznaczało wzrost o 12,6 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Wynik EBITDA wyniósł w I półroczu 167,5 mln zł, a zysk netto sięgnął 97,2 mln zł i był zbliżony do ubiegłorocznego (-0,1 proc. r/r). Rentowność netto obniżyła się z 4,7 proc. do 4,4 proc. Sprzedaż na rynkach zagranicznych rosła nieco szybciej niż krajowa, generując 1,13 mld zł przychodów.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników. Sprzedaż z eksportu urosła do 51 proc. [1,13 mld zł, +8,7 proc. r/r - red.] – wskazuje Aleksander Górecki, prezes Auto Partnera.
Przyznaje, że otoczenie rynkowe jest niekorzystne. Chodzi głównie o spadek cen części samochodowych, co wpływa także negatywnie na marże firmy.
Nowe możliwości
Głównym kierunkiem zbytu dla spółki pozostaje Unia Europejska. Dostawy w tym kierunku realizowane są z magazynu centralnego w Bieruniu i z hubów firmy w Pruszkowie i Poznaniu.
Na przełomie lat 2025 i 2026 rozpocznie także działalność nowy hub logistyczny w Zgorzelcu. Dzięki położeniu przy granicy z Niemcami i Czechami magazyn usprawni dostawy na zagraniczne rynki. Inwestycja jest zaawansowana. Obecnie trwają prace związane m.in. z wyposażeniem obiektu w automatyczne systemy.
- Po uruchomieniu magazynu w Zgorzelcu spodziewamy się zwiększenia dynamiki eksportu, m.in. w związku ze zwiększeniem możliwości składania zamówień przez klientów – wskazuje prezes.
Na razie nie ma ożywienia
- Wyniki zaraportowane przez Grupę Auto Partner są lekko powyżej naszych oczekiwań – ocenia Janusz Pięta, analityk BM MBanku. Komentując perspektywy rynku na którym działa Auto Partner zauważa, że na razie nie widać na nim ożywienia.
- W najbliższych miesiącach nie spodziewam się zmian. To się może jednak zmienić po uruchomieniu nowego magazynu w Zgorzelcu - ocenia.
Jego zdaniem ten fakt może mieć mieć pozytywny wpływ na wyniki firmy w przyszłym roku.
Grupa Auto Partner prowadzi działalność na 30 rynkach europejskich, w tym w Czechach, Słowacji, Litwie, Ukrainie, Niemczech, Austrii i Łotwie. Oferuje kompleksowe usługi sprzedaży i logistyki dostaw w trybie just-in-time, głównie dla warsztatów samochodowych oraz sklepów motoryzacyjnych.