Autosan ma coraz więcej zamówień na autobusy

PAP
opublikowano: 03-07-2009, 15:28

Fabryka Autosan z Sanoka (Podkarpackie) po  trudnym półroczu, w którym nie miała zamówień na nowe autobusy, zdobywa coraz więcej nowych kontraktów. Niedługo zakład powinien rozpocząć dostawy pierwszych pojazdów m.in. do Niemiec, Włoch i Anglii - poinformował PAP w piątek prezes firmy Wiesław Wyżycki.

Dodał, że bardzo dobrze - poza rynkiem krajowym - rozwija się także współpraca z rynkami skandynawskimi. "Obecnie na taśmach produkcyjnych znajdują się autobusy nowej rodziny +EUROLIDER+ przeznaczone dla klientów z tego regionu. Ponadto nadal nie ustajemy w pozyskiwaniu kolejnych zamówień, nie tylko na rok bieżący, ale również na lata następne" - powiedział Wyżycki.

W ostatnich dniach zarząd Autosanu, dzięki nowym zamówieniom, zrezygnował ze zwolnień grupowych; pracę stracić miało ponad 90 osób.

Jak zaznaczył Wyżycki, nowe zamówienia nie oznaczają jednak, że zwolnień nie będzie. "Wciąż konieczne jest wprowadzanie zmian restrukturyzacyjnych w spółce, a każda taka zmiana pociąga za sobą konieczność zmian na poszczególnych stanowiskach. Takie zmiany były, są i będą, i nie należy ich uważać, że są wynikiem prowadzenia zwolnień z racji braku zamówień. W najbliższym czasie zwolnionych będzie ok. 40 osób i będą to tylko pracownicy biurowi" - zastrzega prezes.

Jeszcze w tym roku Autosan zaprezentuje nowy autobus miejski. Będzie to drugi pojazd z nowej rodziny autobusów miejskich o nazwie "SANCITY". Po ubiegłorocznej prezentacji autobusu 60-cio miejscowego "SANCITY 9", do eksploatacji wejdzie w tym roku autobus 110-cio miejscowy "SANCITY 12".

Autosan jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce, początek jej istnienia sięga 1832 roku. Obecnie, oprócz autobusów, zakład produkuje dla wojska, m.in. kabiny szczelne elektromagnetycznie. Od 2001 r. projektuje i produkuje elementy pojazdów szynowych, zwłaszcza nadwozia szynobusów i tramwajów. W tym zakresie współpracuje m.in. z PESA Bydgoszcz, NEWAG z Nowego Sącza oraz z Poznańskimi Zakładami Naprawczymi Taboru Kolejowego. W spółce pracuje ok. 900 osób.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane