Avans chce wstąpić do sieci Euronics
Firma zaczyna promować swoją markę
GŁÓWNY CEL: Marek Majewski, prezes Avans Polska, podkreśla, że celem działania sieci jest konsolidacja polskich dystrybutorów sprzętu AGD i RTV oraz stawienie czoła zachodnim konkurentom. fot. Borys Skrzyński
Avans Polska prowadzi rozmowy o stowarzyszeniu z największą ogólnoeuropejską organizacją, zrzeszającą detaliczne sieci sklepów AGD i RTV — Euronics International.
Ogólnopolska sieć sklepów AGD i RTV Avans Polska prowadzi rozmowy o zrzeszeniu z Euronics International, największą w Europie organizacją, skupiającą detaliczne sieci sklepów AGD i RTV. W przyszłym tygodniu dojdzie do kolejnego spotkania przedstawicieli obu firm.
— Euronics ma około 35-40 proc. europejskiego rynku i zrzesza, podobnie jak Avans, prywatnych dystrybutorów pod swoim szyldem. Uzyskanie członkostwa w tej sieci oznacza stabilizację naszej marki, tańsze zakupy i lepsze warunki gwarancji — mówi Jacek Domeredzki, dyrektor biura Avans Polska w Warszawie.
20 procent rynku
Pod szyldem Avans w ciągu półtora roku zrzeszonych zostało na zasadzie franchisingu 600 sklepów w całym kraju. Sieć posiada 20 proc. rynku dystrybutorów AGD i RTV w Polsce.
— Punktem wyjścia przy tworzeniu sieci było zaledwie pięć największych hurtowni tego sprzętu w Polsce. Chcieliśmy skonsolidować rynek samodzielnych, polskich dystrybutorów i nie dopuścić, aby dominowały wyłącznie firmy zagraniczne i hipermarkety — mówi Marek Majewski, prezes Avans Polska.
Sklepy dofinansują
Do końca 2001 roku Avans zamierza rozszerzyć swoją sieć na około 1000 punktów w całym kraju, tak aby co najmniej jeden sklep funkcjonował w każdym mieście.
Firma zaczyna też inwestować w promocję swojej marki.
— Zamierzamy w pierwszej kolejności ujednolicić wnętrza sklepów naszej sieci. Wyremontowanie pomieszczenia oraz zakupienie nowych mebli, w zależności od powierzchni sklepu kosztuje od 50 do 100 tys. zł. Zakładamy, że w kosztach przedsięwzięcia częściowo będą też partycypować sklepy — twierdzi Marek Majewski.
Zmiana wizerunku 600 punktów sprzedaży sprzętu AGD i RTV pod szyldem Avans Polska kosztować może od 30 do 60 mln zł.