Kampania reklamowa Avengers oparta została o urządzenia VR, które pozwala użytkownikom wejść w świat 3D i czuć się tak, jakby byli w centrum akcji.
Jamie Park, szef marketingu eksperymentalnego w południowokoreańskim Samsungu ocenia, że firma zauważa rosnące zainteresowanie studiów filmowych wirtualną rzeczywistością i zamierza rozwijać swoją działalność w tym segmencie rynku.
Nie chodzi o proste wyciągnięcie części treści filmu i umieszczenie jej bezpośrednio w VR, ale o to, jak znaleźć najlepszy sposób na dodanie czegoś całkowicie nowego do ogólnej treści - powiedział Park.
Stworzone przez fimę reklamową 72andSunny z Los Angeles krótkometrażowe film y dają widzom szansę poczucia się jednym z superbohaterów Avengers, takich jak Iron Man czy Kapitan Ameryka.
W kampani wykorzystywany jest też najnowszy flagowy smartfon Samsunga Galaxy S6, który współpracuje z okularami VR. Dzieki Samsung Gear VR, użytkownik może oglądnąć specjalnie spreparowane filmy na smartfonach z systemem Android lub dowolnej przeglądarce internetowej.
W jednym z filmów stworzonych do promocji Avengers występują m.in. gwiazdy światowego sportu jak choćby piłkarz Lionel Messi czy zawodnik futbolu amerykańskiego Eddie Lacy.
W innej produkcji użytkownik doświadcza bitwy między bohaterami Avengers a armią robotów w technologi 3D slow motion z widokiem 360 stopni.
„Avengers: Czas Ultrona” wszedł na ekrany kin w ostatni weekend notując drugi w historii amerykańskiego kina najlepszy debiut, na krajowym rynku. Wpływy ze sprzedaży biletów osiągnęły poziom 187,7 mln USD. Rekord nadal należy do pierwowzoru, który w 2012 r. zarobił w debiutanckim weekendzie 207,4 mln USD.