W polskim internecie jest dostępna szeroka oferta ubezpieczeń majątkowych. Znacznie gorzej wygląda natomiast sprzedaż on-line polis życiowych. Mimo kilku prób żaden z ubezpieczycieli nie zdecydował się postawić na dystrybucję „życiówki” w tym kanale. Kolejnym towarzystwem, który postanowiło się zmierzyć z tym zagadnieniem jest Aviva Polska. Zakład uruchomił życiowy direct.
- Dynamiczny wzrost liczby osób kupujących online różnego rodzaju towary i usługi, w tym finansowe, skłonił nas do przygotowania terminowego ubezpieczenia na życie, dostępnego całkowicie przez internet – mówi Paweł Pytel, wiceprezes Aviva Życie.
Podkreśla, że Aviva traktuje projekt pilotażowo i chcę sprawdzić, jak duże będzie zainteresowanie klientów zakupem produktów życiowych w sieci. Na początek ubezpieczyciel postawił na najprostszy rodzaj polisy, czyli terminowe ubezpieczenie na życie.
- Cały proces zakupu, decyzji, płatności i rozpoczęcia ochrony przeprowadzany jest cyfrowo – mówi Paweł Pytel.
Produkt jest adresowany do klientów w wieku 18-49 lat, maksymalna suma ubezpieczenia to 100 tys. zł, a umowa jest zawierana na 5 lat. Składki są płacone tylko za pomocą karty płatniczej.
Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że w 2015 roku branża ubezpieczeniowa sprzedała w kanale direct polisy o łącznej wartości 1 mld zł. Połowa tego przypisu przypada na ubezpieczenie OC komunikacyjnego.