Aviva uruchamia życiowy direct

Mariusz GawrychowskiMariusz Gawrychowski
opublikowano: 2017-04-20 14:47
zaktualizowano: 2017-04-20 14:49

Ubezpieczyciele rozpoczyna pilotażową sprzedaż polis życiowych przez internet. Jeśli pomysł chwyci, to będzie rozwijał ten kanał.

W polskim internecie jest dostępna szeroka oferta ubezpieczeń majątkowych. Znacznie gorzej wygląda natomiast sprzedaż on-line polis życiowych. Mimo kilku prób żaden z ubezpieczycieli nie zdecydował się postawić na dystrybucję „życiówki” w tym kanale. Kolejnym towarzystwem, który postanowiło się zmierzyć z tym zagadnieniem jest Aviva Polska. Zakład uruchomił życiowy direct.

 - Dynamiczny wzrost liczby osób kupujących online różnego rodzaju towary i usługi, w tym finansowe, skłonił nas do przygotowania terminowego ubezpieczenia na życie, dostępnego całkowicie przez internet – mówi Paweł Pytel, wiceprezes Aviva Życie.

Podkreśla, że Aviva traktuje projekt pilotażowo i chcę sprawdzić, jak duże będzie zainteresowanie klientów zakupem produktów życiowych w sieci. Na początek ubezpieczyciel postawił na najprostszy rodzaj polisy, czyli terminowe ubezpieczenie na życie. 

- Cały proces zakupu, decyzji, płatności i rozpoczęcia ochrony przeprowadzany jest cyfrowo – mówi Paweł Pytel.

Produkt jest adresowany do klientów w wieku 18-49 lat, maksymalna suma ubezpieczenia to 100 tys. zł, a umowa jest zawierana na 5 lat. Składki są płacone tylko za pomocą karty płatniczej.

Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że w 2015 roku branża ubezpieczeniowa sprzedała w kanale direct polisy o łącznej wartości 1 mld zł. Połowa tego przypisu przypada na ubezpieczenie OC komunikacyjnego.