Avon zamierza wyłożyć 54 mln zł na fabrykę

Agnieszka Janas
opublikowano: 2001-09-13 00:00

Avon zamierza wyłożyć 54 mln zł na fabrykę

Na około 210 mln zł szacowana jest wartość zakończonej inwestycji firmy Avon w warszawski biurowiec i rozbudowę fabryki kosmetyków w Garwolinie. Firma zamierza wydać na dalszą jej rozbudowę ponad 54 mln zł.

Dziś ma zostać otwarty w Warszawie nowy budynek biurowy należący do Avon, producenta i dystrybutora kosmetyków oferowanych w systemie sprzedaży bezpośredniej. Na biurowiec oraz rozbudowę fabryki kosmetyków w Garwolinie firma wydała około 210 mln zł (50 mln USD).

Spółka Avon Operations Polska, właściciel zakładu chce zainwestować jeszcze ponad 54 mln zł (13,5 mln USD) w powiększanie powierzchni magazynowej w fabryce. Na pierwszą połowę 2002 roku planowany jest termin oddania do użytku nowych obiektów. Pracujący na potrzeby rynków europejskich zakład, zajmuje w tej chwili 27 tys. mkw. powierzchni, w ciągu roku dobudowane zostanie jeszcze 13 tys. mkw.

Natomiast warszawski biurowiec o powierzchni 6 tys. mkw. w całości przeznaczony zostanie dla potrzeb spółki Avon Cosmetics Polska. W budynku zostanie urządzone m.in. centrum sprzedaży oraz sklep dla konsultantek firmy.

Kuszący rynek

Decyzję Avon o inwestycji przedstawiciele konkurencji tłumaczą atrakcyjnością polskiego rynku.

— Wartość rynku kosmetyków kolorowych do makijażu i pielęgnacyjnych, szacowana jest w Polsce na 3 mld zł, z czego na rynek kosmetyków oferowanych w ramach sprzedaży bezpośredniej przypada około 800 mln zł rocznie. Jest więc o co walczyć — wyjaśnia Edward Zięba, dyrektor naczelny Oriflame Poland, konkurenta Avonu .

W roku 2000 Avon Cosmetics Polska po raz pierwszy zastąpił Oriflame Poland na pozycji lidera.

— Posiadamy już 10 proc. udziałów w całym rynku kosmetyków w Polsce, jeśli zaś chodzi o sprzedaż bezpośrednią to dwukrotnie przewyższamy Oriflame pod względem obrotów w kraju — twierdzi Iwona Gniedziejko-Płuciennnik z Avon Cosmetics.

Polski rynek pod względem wielkości sprzedaży kosmetyków Avona zajmuje drugie miejsce w Europie po Wielkiej Brytanii i piąte w świecie na 139 krajów, w których koncern prowadzi działalność.

Rośnie sprzedaż

Avon Cosmetics Polska, należący do Avon Products firmy kosmetycznej z Nowego Jorku, pojawił się w Polsce w roku 1992. Zajmuje się promocją oraz organizowaniem bezpośredniej sprzedaży kosmetyków. Firma zatrudnia obecnie 360 osób, ponadto współpracuje z około 170 tys. tzw. konsultantkami, czyli osobami sprzedającymi produkty Avonu.

Spółka Avon Operations Polska powstała w 1997 r. wraz z otwarciem w Garwolinie fabryki kosmetyków. W roku otwarcia, produkcja fabryki wynosiła 7 mln sztuk kosmetyków. W 2002 planowane jest osiągnięcie poziomu 185 mln sztuk. Obecnie zakład zatrudnia ponad 1100 pracowników i planuje dodatkowe przyjęcia do pracy.