Zainteresowanie zakupami w internecie szybko rośnie. Ale problemem, zwłaszcza w branży odzieżowej, nadal pozostaje brak możliwości dotknięcia i przymierzenia towaru. Pojawia się coraz więcej firm technologicznych, które szukają sposobów, by temu zaradzić. Jedną z nich jest GlobalFun. Przedstawiciele warszawskiej spółki dopracowują obecnie aplikację UnityStars, która pozwalałaby klientom e-sklepów na stworzenie awatara, z ich rzeczywistymi wymiarami i możliwością wgrania zdjęcia twarzy. Trójwymiarowy, wirtualny sobowtór — po zdigitalizowaniu ubrań przez ich producenta — mógłby okazać się przydatny w doborze właściwego rozmiaru i fasonu. Co więcej, pozwalałby konsumentom na eksperymentowanie z wizerunkiem i tworzenie pełnych stylizacji.
— Aplikację chcemy wprowadzić na rynek już w grudniu 2014 r. Produkt zostanie udostępniony w Polsce i w Stanach Zjednoczonych — zapowiada Artur Bartosiński, wiceprezes spółki GlobalFun.
Rozwiązanie zostało stworzone z wykorzystaniem pieniędzy unijnych, firma pozyskała dotację z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (Działanie 8.1 „Wspieranie działalności gospodarczej w dziedzinie gospodarki elektronicznej”). Firma nadal jednak poszukuje finansowania, by pokryć m.in. koszty prawne, związane z wprowadzeniem produktu na rynek zagraniczny, produkcyjne czy marketingowe. Właściciele postanowili skorzystać z finansowania społecznościowego i rozpoczęli już akcję na platformie crowdfundingowej Indiegogo.
— Na dalsze działania biznesowe potrzebujemy ok. 100 tys. USD — zaznacza Artur Bartosiński.
GlobalFun będzie chciała rozmawiać z inwestorami. Poszukuje też partnerów biznesowych, zwłaszcza właścicieli marek odzieżowych, które zapewnią dostęp do swojej oferty i przyczynią się do popularyzacji rozwiązania na rynku.