Specjalizujący się w sprzedaży polis przez internet i telefon ubezpieczyciel zebrał w pierwszym półroczu 151 mln zł składki. Przychody wzrosły zaledwie o 3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dla porównania, rok temu dynamika wyniosła 9 proc. Ryszard Bociong, dyrektor generalny AXA Direct, tłumaczy, że od końca 2012 r. spada wartość rynku komunikacyjnego, co powoduje, że nawet sprzedając więcej polis, trudniej jest o wzrost przychodów. — W tej sytuacji dążymy do zachowania rentowności i wypracowania zysku — podkreśla Ryszard Bociong. Firmie udało się to osiągnąć, bo na koniec czerwca wypracowała 6,2 mln zł wyniku netto. To o połowę mniej niż rok temu.
![Ryszard Bociong [FOT. MW] Ryszard Bociong [FOT. MW]](http://images.pb.pl/filtered/ea3d2acc-18a0-4c19-83f9-ed9f06431430/796e5e6c-57d4-5898-b6da-280f06d21662_w_830.jpg)