AXA Direct hamuje

Mariusz GawrychowskiMariusz Gawrychowski
opublikowano: 2014-08-12 00:00

UBEZPIECZENIA: Wojna cenowa, która od kilku kwartałów rządzi rynkiem ubezpieczeń komunikacyjnych, odcisnęła piętno na wynikach AXA Direct.

Specjalizujący się w sprzedaży polis przez internet i telefon ubezpieczyciel zebrał w pierwszym półroczu 151 mln zł składki. Przychody wzrosły zaledwie o 3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Dla porównania, rok temu dynamika wyniosła 9 proc. Ryszard Bociong, dyrektor generalny AXA Direct, tłumaczy, że od końca 2012 r. spada wartość rynku komunikacyjnego, co powoduje, że nawet sprzedając więcej polis, trudniej jest o wzrost przychodów. — W tej sytuacji dążymy do zachowania rentowności i wypracowania zysku — podkreśla Ryszard Bociong. Firmie udało się to osiągnąć, bo na koniec czerwca wypracowała 6,2 mln zł wyniku netto. To o połowę mniej niż rok temu.

Ryszard Bociong [FOT. MW]
Ryszard Bociong [FOT. MW]