Axel Springer stawia na rynki zagraniczne

Marek Druś
opublikowano: 2004-04-15 00:00

Niemieckie wydawnictwo Axel Springer konsekwentnie realizuje strategię ekspansji na rynkach zagranicznych. Chce w ten sposób uciec od stagnacji utrzymującej się od dłuższego czasu na niemieckim rynku prasowym. Najnowszym pomysłem spółki jest wydawanie w Rosji magazynu finansowego „Forbes”. Pierwszy jego numer pojawił się w kioskach w czwartek.

Rosyjskiego „Forbesa” redaguje miejscowy zespół. Mathias Doepfner, prezes Axel Springer, ujawnił że niemieckie wydawnictwo przygotowuje już wejście drugiego tytułu na rosyjski rynek. Axel Springer wierzy w swoją strategię. Jako przykład podaje sukces wydawanego w Polsce dziennika „Fakt”, który szybko osiągnął pozycję krajowego lidera czytelnictwa.

Akcjonariusze też wierzą w sukces spółki. W ciągu ostatnich 12 miesięcy jej kurs wzrósł aż o 95 proc. Na początku kwietnia przestraszyli się jednak pogłosek o planach złożenia przez Axel Springer i Haima Sabana oferty przejęcia wydawcy „The Daily Telegraph”, spółki Hollinger International. Kurs Axel Springer spadł wtedy aż o 11 proc. Obecnie powraca do poziomu sprzed załamania. Od początku roku wzrósł o 17 proc.