Axel Springer wychodzi z Turcji

aktualizacja: 23-03-2018, 13:22

Niemieckie wydawnictwo Axel Springer wycofa się z inwestycji w turecki Dogan TV Holding po tym jak właściciel tej spółki rozpoczął rozmowy o sprzedaży aktywów w mediach z sojusznikiem prezydenta Tayyipa Erdogana, donosi Reuters.

Dogan Holding negocjuje sprzedaż aktywów medialnych prywatnej spółce Demiroren Holding, która ma dwa prorządowe dzienniki. Ewentualną transakcję postrzega się jako umocnienie wsparcia medialnego dla Erdogana przez wyborami w 2019 roku.

Axel Springer zainwestował w Dogan TV w 2007 roku. Przez kolejne lata redukował swoje zaangażowanie w spółkę i ma obecnie pakiet 7 proc. akcji. Prezes niemieckiego koncernu sygnalizował od pewnego czasu o zamiarze wycofania się z Turcji, do czego przyczyniły się wydarzenia natury politycznej, m.in. fala aresztowań dziennikarzy .

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Media / Axel Springer wychodzi z Turcji