Konsultingowo-inżynieryjna spółka B-Act, od 2024 r. notowana na NewConnect, w konsorcjum z firmą Transprojekt Gdański podpisała umowę ze Stołecznym Zarządem Infrastruktury, której przedmiotem jest zarządzanie i nadzór nad budową kompleksu wojskowego dla 1 Warszawskiej Brygady Pancernej w Sulejówku.
W ramach inwestycji ma powstać osiem budynków, w tym m.in. obiekty sztabowo-koszarowe, a także magazyn i garaż wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla wojskowych pojazdów. Za wykonanie umowy konsorcjum otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe wynoszące ponad 9 mln zł. Wszystkie prace mają zostać zakończone do 17 czerwca 2028 r.
— Inwestycje związane z obronnością i bezpieczeństwem, obok energetyki i inwestycji drogowo-kolejowych, to jeden z kluczowych kierunków rozwoju naszej działalności — mówi Adam Białachowski, prezes B-Act.
Obecnie bydgoska firma jest zaangażowana m.in. w budowę infrastruktury dla nowo formułowanej jednostki wojskowej pod Olsztynem, gdzie trafią m.in., nowe czołgi K2, a także w przebudowę lotniska wojskowego w Świdwinie, gdzie mają stacjonować polskie myśliwce F-35. Zajmuje się także nadzorem inwestorskim nad robotami budowlanymi wielofunkcyjnego portu lotniczego wraz ze strażnicą wojskowej straży pożarnej w Mirosławcu.
W marcu zarząd notowanej na NewConnect spółki poinformował, że zamierza wypłacić dywidendę.
— Wypracowane wyniki przekraczają naszą prognozę finansową. Jako zarząd chcemy rekomendować podział zysku w formie dywidendy i premiować zaufanie akcjonariuszy — mówi Adam Białachowski.
Zgodnie z propozycją na dywidendę może trafić 720 tys. zł zysku netto za 2024 r.
Po czterech kwartałach 2024 r. spółka wypracowała 27,89 mln zł przychodów, o 71 proc. więcej niż w 2023 r. Zysk netto wyniósł 1,69 mln zł wobec 1,56 mln zł rok wcześniej. Za 2023 r. spółka przeznaczyła na dywidendę 685 tys. zł, czyli 43 proc. zysku netto.
Firma specjalizująca się w zarządzaniu projektami, najczęściej pełniąc funkcje inżyniera oraz administratora kontraktu w inwestycjach budowlanych, z optymizmem patrzy na 2025 r. Adam Białachowski podkreśla, że rynek jest napędzany nowymi inwestycjami, pieniędzmi z KPO, planami budowy infrastruktury energetycznej oraz wzrostem inwestycji krajów NATO w obronność.