Grupa Żywiec chce poprawić wyniki finansowe i wypracować zysk w 2002 roku. Możliwość wypracowania zysku w tym roku przez grupę zarząd szacuje na 50%, powiedział Nico Nusmeier, prezes zarządu Żywca na środowej konferencji prasowej.
„Szanse na zysk netto są troszkę wyższe niż 50%” – powiedział Nusmeier.
Grupa Żywiec odnotowała w 2001 roku stratę netto w wysokości 105,28 mln zł przy przychodach netto ze sprzedaży na poziomie 2,63 mld zł, poinformowała spółka w komunikacie w środę. Rok wcześniej, strata netto grupy wyniosła 125,75 mln zł przy przychodach w wysokości 2,35 mld zł.
AKCYZA I OGRANICZENIA W REKLAMIE POGORSZYŁY WYNIKI ŻYWCA
Głównymi czynnikami negatywnie wpływającymi na wyniki netto grupy to podwyższenie akcyzy na piwo i ograniczenia w reklamie piwa, powiedział Nusmeier.
W ubiegłym roku grupa Żywiec przełamała trend malejącego udziału w rynku nie znacznie zwiększając swój udział na rynku sprzedaży piwa w 2001 roku do 31,8% z 30,9% rok wcześniej, podali przedstawiciele grupy w środę.
„Chcemy też zwiększyć udziały w rynku na koniec tego roku w takim samym stopniu, w jakim zwiększyliśmy je w roku ubiegłym” – podkreślił Nusmeier.
ŻYWIEC PLANUJE WYPŁATĘ DYWIDENDY
W 2002 roku grupa Żywiec planuje też wypłacić akcjonariuszom dywidendę.
„Szacujemy, że w 2002 roku będziemy w stanie wypłacić dywidendę w kwocie podobnej, jaką nasi akcjonariusze otrzymywali w przeszłości” – powiedział Marc Goumans, wiceprezes grupy.
NA RAZIE ŻYWIEC NIE BĘDZIE WYCOFANY Z GPW
Przedstawiciele grupy podkreślili również, że w najbliższym czasie spółka nie zostanie wycofana z giełdy. Nie podali jednak, kiedy mogłoby to nastąpić.
„Nie planujemy wycofania grupy z giełdy w najbliższym czasie, ale nie mogę powiedzieć, że to nigdy się nie stanie” – powiedział Goumans.
REDUKACJA KOSZTÓW NA MNIEJSZĄ SKALĘ
Zarząd grupy Żywiec potwierdził, że nadal planuje się ciąć koszty, ale nie na taka skalę jak do tej pory.
„Chcemy produkować więcej przy mniejszym zaangażowaniu siły roboczej, ale jeśli sytuacja na rynku się poprawi, to firma mogłaby nawet przyjąć nowych pracowników” – podsumował Nusmeier.
Grupa Żywiec to największa w Polsce grupa browarów z udziałem w rynku wynoszącym 32% (w pierwszej połowie roku 2001). Grupa powstała w wyniku przejęcia przez browar Żywiec browarów: Elbrewery (marka EB) oraz Leżajsk i Warka. Marka Żywiec jest najbardziej znaną i popularną marką piwa w Polsce.(ISB)
mw/ks/tom
Magdalena Wierzchowska