B plus B wspiera i uskrzydla projekty budowlane


Realizacja inwestycji budowlanej czy wykończeniowej wymaga czasu, użycia niezbędnych materiałów i narzędzi. Dzięki współpracy ze spółką B plus B zaopatrzenie budowy przestaje być problemem, niezależnie od jej umiejscowienia na mapie Polski.
Firma B plus B istnieje na rynku od ponad 30 lat, dostarcza swoim kontrahentom wysokiej jakości materiały budowlane, a także kompletne rozwiązania systemowe. Jest zdolna do współpracy na placach budów w całej Polsce dzięki swoim siedmiu lokalnym oddziałom.
– Profil naszej działalności perfekcyjnie opisuje nasz slogan reklamowy „Kompleksowo dla budownictwa”. Zajmujemy się przede wszystkim dystrybucją materiałów budowlanych oraz obsługą inwestycji budowlanych i wykończeniowych. Wymienione funkcje mają następujący udział procentowy w osiąganych przez nas przychodach. Kolejno – 55 proc. pochodzi z dystrybucji, 45 proc. z obsługi inwestycji budowlanych. W tym mieści się też dynamicznie rozwijająca się sprzedaż internetowa – tłumaczą Andrzej Bieńkowski i Bartłomiej Budkowski, członkowie zarządu spółki B plus B.

Kontrahentami firmy są inwestorzy i wykonawcy budowlani, a także podmioty handlowe. Do nich spółka adresuje sprzedaż hurtową oraz ofertę kompleksowej obsługi, w tym profesjonalne doradztwo w wyborze produktów do realizacji projektów budowlanych. B plus B dystrybuuje produkty takich marek jak: Ceresit, Megaron, Arsanit, Baumit, Izolex, Atlas, Mapei i innych. Organizacja i logistyka, doskonalone w ciągu lat, dają obecnie firmie zdolność do realizowania zamówień nawet w ciągu 24 godzin od momentu ich złożenia.
Najważniejsze etapy rozwoju firmy wyznaczały nie tylko uroczyste otwarcia nowych jej oddziałów w kraju, np. w Szczecinie w 2017 r., lecz również wdrożenie do praktyki biznesowej nowatorskich działań, np. wprowadzenie presellingu w 2001 r. zaowocowało znaczącym podniesieniem standardów marketingowych firmy i dotarciem do znacząco większej liczby klientów. Duży wpływ na rozwój biznesu spółki miały poczynione przez nią inwestycje, które zwiększały powierzchnie firmowych magazynów (w ciągu ostatnich pięciu lat zwiększyły się one o 250 proc.) i pomnażały jej możliwości dystrybucyjne.
Ponad 30 lat historii firmy B plus B to okres jej systematycznego rozwoju w wielu wymiarach. Proces ten znajduje odzwierciedlenie w stopniowym wzroście przychodów ze sprzedaży netto – w 2005 r. wyniosły one 29,2 mln zł, ale w 2015 już 70,7 mln zł, by w 2022 r. urosnąć do 171 mln zł.
Firma dwukrotnie pozyskała dotacje unijne i zawdzięcza im m.in. nowoczesny system ERP, który umożliwia integrowanie działań firmy w jeden proces biznesowy. Spółka B plus B jest zdigitalizowana w dużym zakresie, np. obieg dokumentów firmowych, począwszy od kadrowych, przez handlowe, po księgowe, odbywa się elektronicznie.
W ostatnich latach firma tak prowadzi swoją działalność, by minimalizować wpływ na środowisko, uzgodnić ją z wymogami zrównoważonego rozwoju i rozwijać swoje zaangażowanie społeczne. Dlatego m.in. zmieniła flotę samochodów ciężarowych na najnowocześniejsze modele, znacznie bardziej wydajne i emitujące mniej szkodliwych gazów, zelektryfikowała, zelektryfikowała zasób wózków widłowych, eliminując przy tym pojazdy spalinowe. Procesom tym towarzyszył znaczący wzrost wykorzystania energii odnawialnej do zasilania oddziałów firmy – w 2022 r. firma wyprodukowała 85 MWh energii z własnych instalacji fotowoltaicznych.
© ℗