Podpisana wczoraj umowa sprzedaży jest wynikiem realizacji strategii mającej na celu restrukturyzację obecnego portfela hoteli i dalszy rozwój sieci hotelowej Orbis w oparciu m.in. o franczyzę i umowy o zarządzanie.



- Ten obiekt wpisuje się w strategię rodzinnej firmy z Zakopanego, takiej jaką jest BGI. Przed laty ziemię, na której stoi Mercure Kasprowy, uprawiał mój ojciec. Teraz ja i moi synowie będą dbali o ten zakopiański diament – mówi Adam Bachleda Curuś, współzałożyciel spółki.
Kolejnym krokiem BGI będzie złożenie oferty na zakup Polskich Kolei Linowych. Spółka będzie prawdopodobnie konkurowała z ofertą Polskich Kolei Górskich, które została powołana przez cztery podhalańskie samorządy.
Adam Bachleda Curuś i czterech jego synów poprzez BGI są właścicielami m.in. hotelu Wersal, pensjonatu Kryształ na Krupówkach, ośrodka wypoczynkowego Wiking z portem w Węgorzewie na Mazurach, trzech centrów handlowych i wyciągu narciarskiego.
Warunkami podpisania umowy przyrzeczonej jest uzyskanie zgód Rady Nadzorczej i Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy Orbis. oraz zawarcie z nabywcą umowy franczyzy, na mocy której hotel Kasprowy pozostanie w sieci Mercure.
Trzygwiazdkowy hotel Mercure Zakopane Kasprowy położony jest na Polanie Szymoszkowej - w sąsiedztwie całorocznego wyciągu krzesełkowego oraz kąpieliska geotermalnego. Hotel znajduje się 4 kilometry od dworca autobusowego i kolejowego, w pobliżu narciarskich tras zjazdowych i jeziora. W Mercure Zakopane Kasprowy znajduje się 288 pokoi, w pełni wyposażone sale konferencyjne mieszczące do 1050 osób, trzy restauracje i dwa bary. Po całym dniu spędzonym na stoku, goście hotelu mogą odpocząć nad krytym basenem, w saunie lub na sali gier.