Marka BTA znika z polskiego rynku ubezpieczeniowego. Łotewskie towarzystwo, które sprzedaje polisy przede wszystkim w północnej i wschodniej Polsce zmieni markę na Balcia Insurance. Jest to efekt przejęcie części jego aktywów przez grupę VIG. Austriacki ubezpieczyciel kupił biznes BTA na Łotwie, Litwie oraz Estonii. Nie był jednak zainteresowany przejęciem aktywów w innych krajach naszego regionu, w tym głównie w Polsce, która w ten sposób stała się jest największym biznesem w rodzącej się strukturze Balcia.
- Polski oddział Balcia Insurance może skorzystać na tej sytuacji najbardziej, bowiem jest obecnie największą jednostką organizacyjną w całej grupie łotewskiego ubezpieczyciela, osiąga coraz lepsze wyniki na krajowym rynku, a ponadto posiada odpowiedni kapitał na wprowadzenie nowych produktów i struktur oraz systemów wspierających sprzedaż – mówi Artur Stępień, szef BTA w Polsce.
Do zmiany marki na Łotwie doszła na początku listopada. Oficjalnie Balcia zaistnieje w Polsce po rejestracji rebrandingu przez polski sąd, co na nastąpić w najbliższych tygodniach. Zmiana marki nie spowoduje żadnej zmiany w działalności firmy w Polsce. Nadal będzie ona sprzedawała polisy przez polskiego partnera: firmę RESO Europa Service.
- Te zmiany nie wpłyną na nasz model pracy. Zmienić się może jednak nasza pozycja w grupie ubezpieczyciela, ponieważ po reorganizacji spółki polski rynek stał się priorytetem w działalności Balcia Insurance – ocenia Bronisław Woźnialis, szef RESO Europa Service.