Bank Anglii: media społecznościowe zagrożeniem dla gospodarki

opublikowano: 20-09-2018, 12:06

Media społecznościowe mogą rozprzestrzeniać fałszywe informacje dotyczące gospodarki, co może wywołać „fale kolektywnej irracjonalności”, ostrzega Andy Haldane, główny ekonomista Banku Anglii.

Haldane alarmuje, że gospodarka może zostać zdestabilizowana jeśli pracownicy, konsumenci, kupujący mieszkania, a nawet biznes otrzymają fałszywą informację i uwierzą w nieprawdziwą „popularną narrację”. Porównał potencjalne szkody, które mogą spowodować media społecznościowe do dziewiętnastowiecznej idei „szaleństwa tłumów”. 

Andy Haldane
Zobacz więcej

Andy Haldane fot. Bloomberg

- Jego źródłem jest zaraźliwe rozprzestrzenianie się opinii przez sieci. Im większe i mocniej łączące, a mniej dobrze poinformowani uczestnicy, tym większe prawdopodobieństwo rozprzestrzenienia się epidemii irracjonalności – powiedział Haldane.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, The Telegraph

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu