Pod marketingowym hasłem „Zbuduj z nami bank” tworzony od podstaw Alior Bank próbuje pozyskać pierwszych klientów.
Alior Bank, którego głównym udziałowcem jest włoska grupa Carlo Tassara, jeszcze przed oficjalnym otwarciem próbuje przyciągnąć klientów. Przy wsparciu agencji Artegence uruchomił serwis internetowy Konkurs.aliorbank.pl, gdzie można założyć wirtualne konto i podzielić się opiniami oraz oczekiwaniami wobec powstającego banku. Za odpowiedzi na pytania w ankiecie każdy może otrzymać 100 zł. Ci, którzy zaproszą do udziału w akcji znajomych, mogą zdobyć m.in. samochód VW Passat, laptop lub iPhone, ale pod warunkiem że po zakończeniu konkursu założą konto osobiste w Alior Banku. Dla uczestników konkursu prowadzenie konta ma być bezpłatne.
Przyszli klienci będą mieli wpływ na to, jaki numer rachunku osobistego otrzymają. Sześć cyfr z numeru ich wirtualnego konta konkursowego stanie się ostatnimi sześcioma cyframi numeru ich rachunku bankowego.
Bank próbuje też zbudować wokół marki wirtualną społeczność. Każdy, kto zamieści w swoim profilu zdjęcie, zostanie uwieczniony w wirtualnej kuli, rosnącej wraz z liczbą zakładanych kont konkursowych. Przedstawiciele banku twierdzą, że jest to zgodna z najnowszymi trendami marketingu interaktywnego metoda budowania pozytywnych relacji klientów z marką.
Czy to pomoże Wojciechowi Sobierajowi, prezesowi banku, w uzyskaniu w trzy lata 2-4 proc. udziałów w rynku i około miliona klientów? Zobaczymy. Bank ma być otwarty w drugiej połowie 2008 r. Przez tydzień od rozpoczęcia akcji na stronie banku zarejestrowało się ponad 20 tys. osób.