Bank Pekao SA rusza z minioddziałami

Michał Śliwiński
opublikowano: 2000-06-29 00:00

Bank Pekao SA rusza z minioddziałami

WYSOKIE AMBICJE: Prezes Pekao Maria Wiśniewska liczy, że nowa strategia uczyni z banku, którym kieruje, lidera w zakresie bankowości detalicznej. fot. MP

Otwarcie 300 nowych placówek do 2003 r. planuje Bank Pekao. Nowe oddziały to efekt wprowadzania w życie strategii zakładającej stworzenie zestandaryzowanej jakościowo sieci punktów obsługi klienta.

Podobne sieci stworzyły już Handlobank i Millennium. Wczoraj odbyło się symboliczne oddanie do użytku pierwszego tego typu punktu w Warszawie. W nowo otwieranych placówkach bankowych obsługiwani będą zarówno klienci detaliczni, jak i korporacyjni. Ekspansja na tak konkurencyjny rynek ma na celu utrzymanie i wzmocnienie pozycji czołowego banku detaliczno-korporacyjnego.

— Mamy ambicję zostać bankiem pierwszego wyboru i aby jej sprostać, musimy spełnić trzy warunki. Po pierwsze, chcemy być bankiem zawsze „pod ręką”, dlatego zamierzamy oddawać rocznie naszym klientom do dyspozycji 100 nowych placówek oraz 100 nowych bankomatów. W tym celu rozwijamy też usługi bankowe przez telefon i Internet. Drugim warunkiem jest poprawa jakości obsługi, którą osiągamy poprzez szkolenia kadr oraz dzięki nowym punktom obsługi, które pozwolą skończyć z kolejkami przy okienku. Ostatnim czynnikiem jest wychodzenie naprzeciw potrzebom klienta oferując mu produkty i usługi, jakich naprawdę potrzebuje — twierdzi Maria Wiśniewska, prezes Pekao SA.

Do końca 2002 r. Pekao zapowiada posiadanie razem z placówkami o nowym standardzie obsługi 1000 punktów obsługi klienta i 900 bankomatów. Na razie sieć nowo powstałych bankowych placówek obsługują systemy informatyczne pracujące we wszystkich oddziałach Pekao. Według zapowiedzi władz banku, od nowego roku będzie wprowadzony nowy zintegrowany system informatyczny Systematics amerykańskiej firmy Alltel.