Bankowe wsparcie ekspansji czempionów

JAKUB PAPIERSKI, wiceprezes PKO Banku Polskiego
06-12-2015, 22:00

KOMENTARZ PARTNERA STRATEGICZNEGO KONKURSU "POLSKA FIRMA - MIĘDZYNARODOWY CZEMPION 2015":

Przedsiębiorstwa, które zwyciężyły w tegorocznym rankingu „Polska Firma — Międzynarodowy Czempion”, różni wiele: branża, styl prowadzenia działalności i tempo budowania pozycji rynkowej. Wszystkie łączy natomiast innowacyjność i odpowiedzialna odwaga w wyznaczaniu celów. Warunki konieczne utrzymania się firmy na rynku, jej rozwoju i ekspansji międzynarodowej.

Wyświetl galerię [1/2]

Jakub Papierski, wiceprezes PKO Banku Polskiego Marek Wiśniewski

Nowoczesny biznes jest najlepszą wizytówką naszego kraju, a skuteczniejszych ambasadorów strategicznych interesów niż polscy czempioni bez wątpienia nie znajdziemy.

Niezwykle cieszy też zmiana w sposobie wypracowywania przewag na konkurencyjnym rynku międzynarodowym W ostatnich latach jednym z najważniejszych motorów polskiego wzrostu gospodarczego i eksportu były bowiem względnie niskie koszty, często wynikające z niskich kosztów pracy. Ta przewaga konkurencyjna jednak się wyczerpuje, a polskim firmom udaje się budować eksport przy wykorzystaniu nowych motorów rozwoju — innowacyjności i wysokiej jakości. Gdy te elementy zaistnieją wspólnie, wsparte systematyczną pracą, firmy zdobywają zagraniczne rynki, a eksport buduje ich wartość i umożliwia sukcesy na globalnej scenie. Dowodzą tego historie biznesowe wszystkich wyróżnianych w rankingu firm.

Ekspansja nie może się także odbywać bez dopasowanego do potrzeb przedsiębiorstw finansowania. Polskie firmy, eksportujące towary lub prowadzące inwestycje za granicą, mogą liczyć na szerokie wsparcie ze strony krajowych banków na czele z PKO Bankiem Polskim. Dostępne dla nich narzędzia obejmują pełną paletę usług finansowych — od produktów bankowości transakcyjnej, w tym międzynarodowego cash poolingu, przez produkty skarbowe i trade finance po kredyty na finansowanie inwestycji zagranicznych. Dzięki współpracy z PKO Bankiem Polskim wiele firm mogło szerzej zaistnieć i w perspektywie pomyśleć o eksporcie. Jako bank chcemy być zawsze tam, gdzie są nasi klienci, dlatego otwieramy oddział korporacyjny w Niemczech. Dzięki temu możemy wspierać polskie firmy tam, gdzie już prowadzą działalność, i pomagać im w dalszym zdobywaniu zagranicznych rynków.

Placówka we Frankfurcie nad Menem ma być swego rodzaju polską ambasadą gospodarczą, wspierającą krajowy biznes w prowadzeniu działalności w Niemczech. Rynek naszego zachodniego sąsiada skupia już największą liczbę polskich przedsiębiorców — niemal 1/3 polskiego handlu zagranicznego związana jest właśnie z Niemcami. Jestem przekonany, że dzięki PKO BP ekspansja rodzimego biznesu w Niemczech będzie łatwiejsza. W dalszej perspektywie rozważane jest otwieranie podobnych oddziałów korporacyjnych w innych krajach — wszędzie tam, gdzie aktywność gospodarcza polskich przedsiębiorców jest znacząca.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: JAKUB PAPIERSKI, wiceprezes PKO Banku Polskiego

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Bankowe wsparcie ekspansji czempionów