Bankowy OFE zagrał nie fair

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 18-06-1999, 00:00

Bankowy OFE zagrał nie fair

Reklama poruszyła środowisko towarzystw emerytalnych

PO NAZWISKU: Reklama Bankowego zawierała atak na co najmniej trzy inne PTE.

Reklama Bankowego Otwartego Funduszu Emerytalnego, która ukazała się w ostatnim numerze tygodnika „HaloŐŐ, łamie zasadę uczciwej konkurencji, zawartą w deklaracji podpisanej przez prezesów wszystkich PTE.

W podpisanej w styczniu przez trzynastu prezesów PTE deklaracji zasad uczciwej konkurencji istnieją m.in. zapisy, że reklamy funduszy nie będą mieć charakteru negatywnego, czyli dyskredytującego konkurentów. Nie powinny także zawierać elementów porównawczych (chyba że podają informacje prawdziwe).

Oburzone środowisko

W reklamie Bankowego OFE są zdania, mówiące o braku doświadczenia finansowego poczty, związków zawodowych czy „najbardziej dynamicznej stacji telewizyjnej”. Wszystkie z wymienionych instytucji współtworzą PTE. W większości przypadków — z zachodnimi instytucjami finansowymi.

— Naszym udziałowcem jest nie tylko Poczta Polska. Inny akcjonariusz, francuski bank Paribas, który zarządza na świecie wieloma funduszami emerytalnymi, wniósł do funduszu — oprócz kapitału — także know-how. Tekst reklamy świadczy o tym, że w Bankowym nie znają struktury naszego akcjonariatu. Tak naprawdę żaden udziałowiec towarzystw emerytalnych nie ma doświadczenia w zarządzaniu funduszami emerytalnymi w Polsce — zwraca uwagę Klaudiusz Wolny, członek zarządu w Pocztowo-Bankowym PTE.

Reklamą w konkurencję

Reklama atakuje również znane zagraniczne instytucje, które mają mniej skutecznie inwestować na polskim rynku niż polskie banki. Udziałowcami PKO/Handlowy PTE są PKO BP oraz Bank Handlowy, ocenione w reklamie jako giganty polskiej bankowości.

Reklama Bankowego mówi też, że znane zagraniczne firmy angażują w PTE niewielkie kapitały.

Zdziwiony prezes

Krzysztofa Lutostańskiego, prezesa PKO/Handlowy PTE, zdziwiła informacja o tekście reklamowym Bankowego OFE zamieszczonym w „HaloŐŐ.

— Jest mi przykro, że taka reklama firmowana przez Bankowy ukazała się w prasie. Było to niepotrzebne. Zapewniam, że ani ja, ani cały zarząd nie widzieliśmy wcześniej tekstu. Cały proces wyjaśnień nie został jeszcze zakończony — mówi Krzysztof Lutostański.

Oburzenie środowiska jest tym większe, że prezes Lutostański od początku był zaangażowany w tworzenie deklaracji zasad uczciwej konkurencji oraz organizację Izby Gospodarczej Towarzystw Emerytalnych, której jest prezesem i która ma na celu m.in. wypełnianie zapisów tej deklaracji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Ostrowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Bankowy OFE zagrał nie fair