Była też pierwszą zabawką, której reklamę pokazano w telewizji. Została pokazana światu po raz pierwszy 9 marca 1959 r. na międzynarodowych targach zabawek w USA.
Barbie ewoluowała przez lata, starając się nadążyć za zmieniającymi się odbiorcami oraz trendami w modzie. Najbardziej widoczna jest zmiana jej wyglądu — z ultrachudej posiadaczki talii osy aż po udostępnione niedawno modele „pulchniejsze”, bardziej zbliżone kształtem do prawdziwych kobiet.
Szacuje się, że co sekundę na świecie sprzedają się trzy lalki Barbie — rocznie ponad 94 mln sztuk, co oznacza 24 razy więcej, niż wynosi liczba urodzeń dzieci w USA. Wartość sprzedaży tej lalki w USA wyniosła na koniec 2015 r. 302 mln USD.
Koncern Mattel nie tylko dopasowywał wygląd lalki do mody i obyczajów, ale również jako jeden z pierwszych odkrył rolę gier komputerowych i filmów w lansowaniu zabawek. Pierwszy film o przygodach Barbie został nakręcony już w 1987 r. — 2016 r. przyniesie trzy pełnometrażowe filmy animowane o Barbie.
„Lalki filmowe” trafiają na listy najlepiej sprzedających się lalek. Sprzedaż linii filmowych stanowi niemal jedną trzecią sprzedaży lalek Barbie w Polsce — mówi Rafał Stępień, marketing manager z polskiego oddziału Mattela. Filmy trafiają do kin i na ekrany współpracujących z koncernem dziecięcych kanałów filmowych.
— Film „Barbie w świecie mody” wyemitowany u nas pod koniec lutego trafił do TOP 5 emisji 2016 roku ze średnią minutową oglądalnością na poziomie 162 tys. — mówi Marta Szwakopf, dyrektor kanałów dziecięcych, lifestyle’owych i dokumentalnych w nc+.