Bardzo dobry wzór dobrze się sprzedaje

AB
opublikowano: 23-04-2007, 00:00

W sprzedaży nie pomoże nawet armia handlowców, jeśli produkt jest niefunkcjonalny i nieatrakcyjnie wygląda.

W sprzedaży nie pomoże nawet armia handlowców, jeśli produkt jest niefunkcjonalny i nieatrakcyjnie wygląda.

Rozumieją to uczestnicy XIV edycji konkursu „Dobry wzór”, organizowanego przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego (IWP). Ocenia on polskie i zagraniczne wzornictwo obecne na krajowym rynku, uwzględniając nie tylko wartości estetyczne, ale także funkcjonalność, wartości ekonomiczne i dodatkowe, czyli takie, które spełniają oczekiwania konsumenta nie tylko przy zakupie, ale przede wszystkim podczas użytkowania produktu.

W II etapie konkursu eksperci IWP wyłonili 48 finalistów. W poszczególnych kategoriach do finału zakwalifikowano: Sfera Domu — 35 produktów zgłoszonych przez 24 producentów (20 polskich) i trzech dystrybutorów, Sfera Pracy — sześć produktów zgłoszonych przez sześciu producentów (polskich), Sfera Publiczna — siedem produktów zgłoszonych przez sześciu producentów (polskich) i jednego dystrybutora zagranicznego.

Teraz finaliści walczą o nagrodę główną Dobry Wzór 2006, przyznawaną w każdej kategorii i o nagrody specjalne. Wzór Roku przyznaje minister gospodarki produktowi zaprojektowanemu przez polskiego projektanta i wdrożonemu do produkcji przez polskiego przedsiębiorcę. Tytuł Designer Roku to nagroda dyrektora IWP dla najlepszego projektanta.

Ostateczne wyniki międzynarodowe jury, składające się z ekspertów w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, wdrażania produktów, innowacji i instytucji gospodarczych, ogłosi 26 kwietnia podczas uroczystej gali. Natomiast od 27 kwietnia do 24 czerwca w salach wystawowych IWP będzie można oglądać wystawę pokonkursową, na której zostaną zaprezentowani wszyscy tegoroczni finaliści konkursu (wystawa czynna codziennie oprócz poniedziałków w godzinach 10-18, IWP, Warszawa, ul. Świętojerska 5/7).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AB

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu