Belgia urośnie na piwie Frater

Marcin Kuśmierz
opublikowano: 2004-06-01 00:00

Pierwszy kwartał był dla Browaru Belgia wyjątkowo udany. Sprzedaż wzrosła aż o 34 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2003 r. W kolejnych miesiącach wyniki mogą być jeszcze lepsze, bo będzie w nich już widoczna sprzedaż nowej marki browaru — Pilsnera Frater. To nowe klasztorne piwo jest obok imbirowego Gingersa najważniejszą pozycją w ofercie Browaru Belgia. Ma ono wydatnie przyczynić się do zwiększenia rynkowych udziałów — z 4 do 4,7 proc. na koniec roku. Tegoroczny budżet reklamowy marki wynosi 8 mln zł. Browar wchodzi w najbardziej konkurencyjny segment piwnego rynku.

Browar Belgia produkuje również piwo oraz napoje dla innych firm. Jest on największym producentem piw typu „private label” dla sieci handlowych, mając w tym segmencie 25 proc. udziałów.