Berg Holding chce elektromobilności

opublikowano: 19-02-2021, 17:46

Spółka z NewConnect objęła 21 proc. udziałów w Elon Motors. Jest to część nowej strategii firmy na rynku pojazdów elektrycznych.

Inwestorzy chłodno przyjęli nowy element strategii Berg Holding. Dotychczas firma działała w branży nieruchomości, hotelowej i restauracyjnej, fotowoltaice, a teraz dopełnieniem mają być pojazdy elektryczne. Kamil Kita, członek rady nadzorczej Berg Holding zakłada, że to dobry moment by rozwijać spółkę w tym segmencie.

– Zainwestowaliśmy w tą spółkę po to, by rozwijać się dalej w obszarze elektryki pojazdowej. Jest to inwestycja, która łączy się z naszym dotychczasowym rozwojem – mówi Kamil Kita.

Strategia zakłada, że spółka przez Elon Motors rozwinie segment pojazdów elektrycznych. Urządzenia będą oferowane zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Pojazdy mają wjechać także na rynki Ameryki Południowej i Północnej, a także Afryki. Spółka zakłada, że osiągnie przychody ze sprzedaży pojazdów na poziomie ok. 3,2 mln zł w 2021 r., ok. 6,1 mln zł w 2022 r. oraz ok. 12,7 mln zł w 2023 r.

– Uważam, że prognozy są dość zachowawcze. Rynek elektromobilności właśnie powstaje także u nas. Dzięki temu, że pojawiła się moda na cały ten segment, to możemy włączyć się w ten trend. Jest to bardzo dobry moment, w którym spółka Elon Motors powinna się rozwijać – dodaje Kamil Kita.

Członek zarządu sądzi, że pomysł na pojazdy wpisuje się też w cały ekosystem, który oferuje Berg Holding. Wraz z rozwojem oferty ekologicznych i samowystarczalnych domów może to być dobre rozwiązanie kwestii transportowych klientów.

Kurs spółki w lipcu 2020 r. wyznaczył szczyty na poziomie ponad 6 zł i od tego czasu cena akcji spadła o około 50 proc. do poziomu 3 zł.

Gwałtowny zwrot w kierunku energetyki odnawialnej Berg Holding uczyniło w 2020 r. Wtedy oprócz pierwszych farm zdecydowano się na współpracę z Columbusem Energy przez spółkę zależną Farmy Fotowoltaiki. To właśnie ta spółka będzie niedługo prowadziła emisję crowdfundingową, w której planuje pozyskać 4 mln zł.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane