BESI radzi: "sprzedaj" Open Finance

KZ
opublikowano: 20-03-2013, 13:59

Analitycy BESI podtrzymali rekomendację SPRZEDAJ dla Open Finance. Ich nowa cena docelowa w wysokości 12,00 zł.

Ostatecznie niższa niż oczekiwana dopłata za przejęcie pod koniec 2011 roku Home Broker, która ma wynieść 53 mln PLN, nie rekompensuje słabych wyników i biorąc pod uwagę to, oraz wypowiedzi zarządu, BESI uważa dywidendę za rok 2012 za mało prawdopodobną.

Perspektywy na rok 2013 również nie wyglądają optymistycznie, zarówno jeżeli chodzi o segment kredytów jak i produktów inwestycyjnych. Analitycy BESI nie wierzą, by inicjatywy zarządu mające na celu podnieść przychody i zredukować koszty wystarczyły do zahamowania dalszego pogarszania się wyników. W konsekwencji BESI obniża prognozę zysku netto na lata 2013 i 2014 o 24 i 17 proc., odpowiednio do 68 i 78 mln PLN.

BESI podtrzymuje, że 2013 rok będzie trudny dla rynku pośredników finansowych, mimo prognoz zakładających poprawę sytuacji gospodarczej w drugiej połowie roku. Segment kredytów hipotecznych znajdzie się pod presją po zakończeniu rządowego programu „Rodzina na Swoim”, podczas gdy nowy program nie wejdzie w życie wcześniej niż w 2014 roku. Sprzedaż wysokomarżowych produktów inwestycyjnych osiągnęła swój szczyt w pierwszym kwartale 2012 roku i od tego czasu systematycznie spada. BM BESI uważa, że wyniki zanotowane w 2012 są nie do powtórzenia w tym roku. Koncentracja na pożyczkach konsumenckich czy na kontach osobistych nie zrekompensuje w pełni osłabienia w najważniejszych segmentach. Cięcie kosztów jest niezbędne, ale będzie miało ograniczony wpływ, biorąc pod uwagę że krajowa sieć obejmuje 222 oddziały. Według nowej prognozy BESI Open Finance jest wyceniany na 10,5-krotność zysku netto prognozowanego na 2013 rok, przy wskaźniku EV/EBITDA= 9,1 i braku dywidendy za 2012 rok. Choć mnożnik cena/zysk może się na pierwszy rzut oka wydawać atrakcyjny, analitycy zauważają, że firma jak dotąd nie była w stanie sprostać oczekiwaniom rynkowym.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ

Polecane